TOP 10

10 potravin, které pročistí vaše tepny a ochrání vaše srdce

V dnešním článku se dozvíte o deseti potravinách, které pomáhají čistit vaše tepny a udržet váš oběhový systém v bezpečí. Preventivně vás také ochrání před kardiovaskulárními chorobami. Zařaďte je do svého jídelníčku a určitě nebudete litovat.

  1. Avokádoavocado-933060_960_720

Dostatečný příjem avokáda snižuje hladinu špatného cholesterolu v krvi a zvyšuje hladinu toho dobrého. Avokádo je skvělou náhradou v Mayo dietě za vajíčka, která zvyšují cholesterol. Připravte si z něj salát či ho zakomponujte do vašeho sendviče.

  1. Chřest

Chřest pročišťuje tepny a snižuje krevní tlak. Je plný vlákniny, minerálů a vitamínů K, B1, B2, C a E. Má stimulační účinek na krvetvorbu a pomáhá vám udržet zdravý cévní systém a silné srdce. Přezdívá se mu také elixír mládí, podporuje psychickou i fyzickou kondici a v některých kulturách je dokonce považován za afrodiziakum. Připravte si ho jemně povařený, však stále lehce křupavý, s trochou olivového oleje.

  1. Granátové jablko

Toto jablíčko obsahuje fytochemikálie a antioxidanty, které jsou prospěšné pro membrány tepen. Šťáva z granátového jablka podporuje lepší produkci oxidu dusnatého, který stimuluje krevní oběh. Navíc bylo zjištěno, že granátové jablko dokáže zabránit progresi ischemické choroby srdeční. Je protiinfekční a je nepostradatelným antioxidantem. Stává se tedy jedinečným lékem, který srdce chrání i léčí a jeho konzumaci byste neměli zanedbávat. Připravte si doma šťávu z granátového jablka nebo ho jen přidejte do svého salátu.

  1. Brokolice

Tuto zeleninu mnozí z nás milují a mnozí také nenávidí. Jedná se však o jednu z nejzdravějších potravin, zvláště pro vegetariány. Brokolice obsahuje vitamín K, který zajistí, aby nebyly vaše tepny poškozovány. Pomáhá snižovat krevní tlak a cholesterol.

  1. Kurkuma

Jedno z nejpopulárnějších a nejzdravějších koření světa. Kurkuma má protizánětlivé vlastnosti a je skvělou prevencí aterosklerózy, tedy kornatění tepen. Pokud si ji přidáte do jídla, snížíte riziko poškození cév a možnost vzniku krevních sraženin.

  1. Kaki

Kaki, jinak také tomel či churma, obsahuje vysoké množství polyfenolů, které snižují hladinu cholesterolu a triglyceridů v krvi. Také obsahuje množství vlákniny, která udržuje vaše tepny průchozí a reguluje krevní tlak.

  1. Spirulina

Spirulina je bohatá na proteiny a obsahuje všechny potřebné esenciální aminokyseliny, které jsou nezbytné pro zdravý lidský život. Reguluje také hladinu lipidů v krvi a normalizuje krevní tlak.

  1. Skořice

Skořice snižuje hladinu cholesterolu a čistí tepny. Obsahuje antioxidanty, které jsou nezbytné pro zdraví kardiovaskulárního systému a brání oxidaci krve. Přidejte si trochu skořice do čaje, kávy či do kaše k snídani.

  1. Brusinkycranberries-background

Tyto malé plody jsou schopné snížit špatnou hladinu cholesterolu a zvyšovat hladinu dobrého cholesterolu. Pravidelná konzumace brusinkové šťávy snižuje možnost výskytu kardiovaskulárních chorob o neuvěřitelných 40%. Brusinky jsou pro srdce a cévy malým zázrakem. Kromě toho, že působí na hladinu cholesterolu, zabraňují vzniku aterosklerotických plátů a zvyšují poddajnost tepen. Jejich nejdůležitější složkou jsou polyfenoly. Dopřejte si je kdykoliv během dne.

  1. Zelený čaj

Tento čaj obsahuje katechiny, sloučeniny, které jsou schopny zpomalit vstřebávání cholesterolu během jídla. Konzumujte 1-2 šálky tohoto čaje denně a vaše tepny se pročistí. Konzumace čaje nejenže zlepší váš metabolismus, ale stimuluje i proces hubnutí.

Všechny tyto potraviny se starají o váš kardiovaskulární systém, ale přispívají i mnoha dalšími látkami, vitamíny a aminokyselinami do vašeho těla Proto by bylo více než důležité, je do vašeho jídelníčku zařadit.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...