Hubnutí TOP 10

10 zdravých dietních potravin, které si zamilujete

Při snižování tělesné váhy držíme určitý typ jídelníčku, který často nazýváme dietou. Jde o stravování, které by vás mělo postupně zbavovat přebytečných kil, ne hned, a ne bez fyzické práce. Často dietní jídelníčky obsahují potraviny, které vám nechutnají, ať už je to špenát, grep či kuřecí maso.

V dnešním článku se však zaměříme na potraviny, které se hodí do vašeho dietního jídelníčku, jelikož jsou zdraví prospěšné, a které si jednoduše zamilujete.

Listová zelenina

potravinDo každého zdravého jídelníčku bezesporu patří listová zelenina. Ať už máme na mysli různé druhy salátu, jako je ledový salát, řecký či lolo biondo, patří sem také rukola, polníček či kapusta. Listová zelenina obsahuje jen velmi malé množství kalorií a přitom je velmi prospěšná pro váš organismus, jelikož do vašeho těla přináší velké množství vlákniny, vitamínů, minerálů a antioxidantů. Směs listů můžete přidat ke každému pokrmu s trochou dresinku z bílého jogurtu či octa. Salát v kombinaci s kuřecím masem a jemnou zálivkou můžete konzumovat jako večeři. Navíc je jedení listové zeleniny důležité pro ženy, protože udržuje pravidelný přísun kyseliny listové.

 

Losos

Jeho chuť si brzy zamiluje každý milovník ryb. Losos je velmi kvalitním zdrojem bílkovin, zdravých tuků a živin důležitých pro váš organismus. Najdete v něm omega-3 mastné kyseliny, které vám pomohou zhubnout. Lososa si klidně dopřejte jen s bramborami vařenými v páře, salátem či si ho připravte pečeného v troubě s citróny a fenyklem.

 Brambory

Možná vás to překvapí, ale i brambory budou vaším spojencem na cestě k vysněné postavě. Záleží jen na tom, zda si je správně připravíte. Brambory obsahují poměrně vysoký obsah vitamínu C. Zapomeňte na smažené varianty v podobě hranolek či spojené se smetanou v kaši, připravte si je na páře či upečené v troubě s trochou kmínu.

Brukvovitá zelenina

potravinMezi tento druh zeleniny patří brokolice, květák, zelí či růžičková kapusta. Mnoho z vás se nad touto zeleninou zachvěje hrůzou, ale dobře připravená brokolice či květák je lahůdkou pro každého nadšence zdravého stravování. Tato zelenina má vysoký podíl vlákniny, tím navozuje delší pocit sytosti a pomáhá vám zhubnout. Obsahuje i poměrně dost bílkovin a jen málo kalorií. Připravte si pečený květák v troubě, zapečenou brokolici či brokolicové placičky, které jsou výborné i pro vegetariány místo karbanátku do burgeru.

 

Tuňák

Tato rybička je vhodná do každého jídelníčku. Má jen málo kalorií a přitom do vaší stravy přinese množství bílkovin. Připravujte si ho jen na trošce olivového oleje či nakupujte konzervovaného. Doporučujeme kupovat konzervovaného tuňáka ve vlastní šťávě, ne v oleji.

Luštěniny

Zapomínat byste neměli ani na přísun luštěnin, tedy čočku, fazole, cizrnu, hrách, pohanku, atd. Jsou skvělou variantou pro všechny vegetariány. Obsahují množství bílkovin, také vlákniny. Pokud k luštěninám do jídla přidáte bylinky (majoránka, fenykl, kmín), vyhnete se nepříjemnému nadýmání.

Avokádo

Ovoce, které se k nám dostalo poměrně pozdě, ale stalo se velmi oblíbeným. Avokádo vašemu tělu přináší mnoho nenasycených mastných kyselin, podobně jako olivový olej – kromě toho vám dopřeje množství vlákniny a draslíku.

Chilli papričky

Při hubnutí nezapomínejte ani na koření, které zahřeje váš organismus a nastartuje spalování. Mezi pomocníky při hubnutí určitě skvěle poslouží chilli papričky, zázvor či skořice. Na jejich chuť si brzy zvyknete a ráno bez zázvorového čaje či večer bez sojového mléka s trochou skořice, si už ani nepředstavíte.

Ořechy

Ve svém jídelníčku byste neměli zapomínat ani na lahodné ořechy. Jejich chuť je jedinečné a i přesto, že jsou dost tučné, jsou vhodnou svačinou s vyváženým obsahem bílkovin, vlákniny a zdravých tuků. Několik ořechů denně vám zaručí krásné zdravé nehty, vlasy a pokožku.

 Ovoce

Pro dostatečný přísun vitamínů a minerálů neopomeňte ovoce. I přestože je plné sacharidů, přináší vám dostatek nepostradatelných antioxidantů a minerálních látek. Bez něj by vaše tělo nikdy nebylo zdravé a plné energie.

Zanechte komentář