Léčba Návod

7 potravin, které vám pomůžou přestat kouřit

Kouření je jeden z nejčastějších zlozvyků, se kterým by chtěla většina skoncovat. Kouření, jak je známo, zvyšujte riziko rakoviny a kardiovaskulární chorob. Pokud kouříte, každodenně dostáváte do svého těla nikotin, na který se stáváte postupem času závislí. Odvykání kouření proto může být velmi obtížné a plno lidí, co s kouřením skoncovalo, ví, jak jsou počátky nepříjemné. Kouření totiž přináší určité změny především v mozku, ale některé potraviny vám pomohou snadno tuto závislost překonat.

Mléko

Jakmile dostanete chuť si zapálit další cigaretu, nebo se neudržíte a jednu si dopřejete, napijte se sklenice mléka. Pokud se totiž mléko smísí s toxiny z cigarety, zanechají nepříjemnou pachuť v ústech, která zabraňuje dalšímu kouření. Můžete dokonce zkusit i pár cigaret namočit do mléka a potom je nechat uschnout. Tyto cigarety budou chutnat hořce a vám se bude chtít čím dál méně kouřit. Stejným způsobem jako mléko působí i jogurt.

Sůl

Pokud málo solíte, zkuste trochu přidat. Olizování soli totiž může pomoci potlačit nutkání kouřit. Sůl má navíc antidepresivní účinky a tak vám pomůže v prvních dnech, kdy bude vaše nálada pod psa.

Ženšen

Nikotin v cigaretách stimuluje uvolňování dopaminu, který v mozku působí jako hormon štěstí. Pokud ale budete přijímat ženšen, dopamin se v důsledku přijímání nikotinu přestane uvolňovat. Ženšen můžete buďto jíst v sušeném stavu, nebo doplňovat jako tinkturu.

Ženšen je skvělým pomocníkem při odvykání na cigaretách.

Vitamín C

Kouření cigaret zbavuje tělo vitamínu C a vytváří tak jeho deficit. Jezte pravidelně potraviny, které jsou bohaté na vitamín C, jako jsou citrusové plody, guava, kapusta a jiné. Vysoký příjem tohoto vitamínu může totiž snížit potřebu kouřit.

Zelenina

Zelenina, jako je celer, lilek, cuketa, mrkev, zázvor, brokolice, květák a okurka by měla být konzumována vždy před kouřením. Stejně jako mléko, i ona způsobí hořkou pachuť v ústech způsobenou toxiny z cigaret. Tyto potraviny navíc snižují intenzitu závislosti na nikotinu.

Ořechy

Někdy je touha po cigaretách způsobena jen tím, že jste zvyklí například u kávy něco držet v ruce. Pokud chcete své ruce zaměstnat, dejte před sebe malé oříšky, nebo semínka, které v dobu, kdy jste zvyklí kouřit, budete pojídat. Kromě oříšků vám pomůže i sušené ovoce, jako jsou meruňky, fíky, datle a rozinky, které mimo jiné i potlačují touhu po nikotinu.

Ovesné vločky

V prvních dnech, kdy přestanete kouřit, klesne vaše hladinu cukru v krvi tak, že vás můžou přepadnout nepříjemné bolesti hlavy a závratě. V tuto dobu budete mít tendenci se vrátit ke kouření a pomoci si v těchto bezradných časech nikotinem. Pokud ale zařadíte do jídelníčku oves, potřebu tím snížíte. Oves má totiž nízký glykemický index, takže pomalu uvolňuje cukr do krevního oběhu a udržuje jeho hladinu stabilní po celé hodiny.

Nebudeme si lhát řečmi, že odvykání je hračka. Ať už si budete chtít odvyknout na cokoliv, je to těžké a v případě cigaret, se to jeví i jako nemožné. Zůstaňte i mimo dosah alkoholu a kofeinu, po kterém budete toužit mnohem více, pokud si odepřete nikotin. Jestliže ale s tímto zlozvykem přestanete, uvidíte po chvíli na svém těle neuvěřitelné zázraky. Vaše tělo bude zdravé a plné energie.

Zdroj

Zanechte komentář