Návod

Dechová cvičení pro zvýšení energie

Možná každý pracovní den se v určitou dobu cítíte lehce pod tlakem, stresem a vyčerpaní. Nejspíše za vším stojí nedostatek energie. Zkuste proto začlenit do svého dne jednoduchá dechová cvičení, která vycházejí z jógy. Nejen že zlepšíte své normální dýchání, ale navíc dostanete do těla pořádnou dávku energie.

Dýchání je základní nutností pro přežití a naučit se správně dýchat je pevný základ pro zdravý život. Nejsilnějším základem pro zdravé dýchání a dostatečný příliv energie je dýchání nosem. Vědecké výzkumy potvrzují, že nosní dýchání je správný a optimální způsob, jak dýchat. Pokud dýcháme nosem, zabíjíme vdechované bakterie, zvyšujeme krevní oběh a obsah kyslíku v v krvi. Pomalé a rytmické dýchání stimuluje nervový systém a udržuje váš organismus v rovnováze. Tento druh dýchání je proto praktický lepší, jelikož přináší větší tok energie.

Jóga a energie

V některých dnech můžeme cítit potřebu energie, kterou nemáme. Několik dechových cvičení, které pochází z rutinní Pranayamy z jógy, vám ale s tímto problémem pomůže. Pojďme se nyní podívat na to, jak takové dýchání vypadá a jak ho trénovat.

Základy pro správné dýchání

  1. Sedněte si rovně. Narovnejte hlavu, krk i páteř.
  2. Ruce uvolněte a položte si je do klína.
  3. Oči se doporučují zavřít, ovšem toto dechové cvičení se dá provádět i s otevřenými oči, pokud zavřené vám jsou nepříjemné.
  4. Zaměřte svou pozornost na spodní část břicha.
  5. Nyní se nadechněte a zkuste do této oblasti poslat několik dechů. Pokud vám přijde, že vám to nejde, zkuste si dlaň ruky položit na danou oblast a dýchat.

Začněte tím, že toto cvičení budete praktikovat minimálně po dobu jedné minuty každý den. Každý den můžete přidávat a prodlužovat čas. Toto cvičení vás ovlivní jako psychicky, tak i fyzicky, proto ho vykonávejte, jen když budete v dobrém zdravotním stavu. Pokud vás přepadávají závratě, mdloby, vysoký tep a žaludeční problémy, tomuto cvičení se raději vyhněte.

Bhastrika

  1. Začněte stejnými kroky 1. – 4., jako v předchozím cvičení.
  2. Silně vydechněte nosem, a poté se nadýchněte a dech pošlete do spodní části břicha do jeho maxima. Zadržte dech na 1 – 2 sekundy, a následně opět vydechněte.
  3. Cvik opakujte 10 krát, potom relaxujte. Následně proveďte cvik 20 krát ve stejném cyklu. Nakonec, po další relaxaci, proveďte cvičení 30 krát.

Čísla nemusíte dodržovat a zpočátku můžou být o něco nižší. Pokud vás přepadnou závratě, dejte si chvíli pauzu a raději se projděte.

Vzhledem k tomu, že jóga a meditace mohou ovlivnit každého jedince jinak, je ideální, když si na začátku najdete kvalifikovaného učitele, který vám ve vašich začátcích pomůže vytvořit k tomu cvičení vztah. Obě tyto cvičení jsou velmi mocné a měli by být prováděny s kompletní jógovou praxí, protože jsou tyto techniky součástí celku, nikoliv jen rychlou pomocí při získání energie.

Zanechte komentář