Krása Prevence

Dermatologové tvrdí: genetika není důležitá pro zdravou kůži bez vrásek

Mýtus o tom, že za 20 let budete vypadat stejně, jako váš rodič, byl jednou provždy vyvrácen. Dermatolog Nirdosh a jeho kolegové odhalili, co je skutečným klíčem ke zdravé, krásné a mladistvé pleti.

Jen z 20% je ovlivněno naše stárnutí genetikou. Celých 80% si ale vytváříme naším životním stylem. Pokud kouříte, často svou pokožku vystavujete slunečnímu záření a jíte nezdravě, nechá to na vás mnohem větší dopad, než vaše genetika.

Klíčem mladé a zdravé pleti je hlavně váš jídelníček. Abyste měli krásnou pokožku, snídejte pravidelně, pijte rajčatové a řepové šťávy, jezte meloun, hnědou rýži, kuřecí maso, vejce, ryby a hlavně hodně zeleniny.

Nirdosh říká: „Nejím sladkosti ani nepiji kávu. Nejím zpracované a nezdravé potraviny a jím pravidelně. Pokud tělu totiž nedáte jídlo v době, kdy ho potřebuje, začne uvolňovat inzulín, což má velmi negativní dopad na vaši kůži.“

Po jeho prohlášení se k němu připojili i další kolegové a vyjádřili svůj názor. „Výživa bohatá na cukry s vysokým glykemickým indexem, jako je třeba chleba a cukrovinky, prokazatelně zvyšují riziko vzniku zánětu v těle, což způsobuje rychlé stárnutí pokožky,“ říká dermatoložka Steffany Williams.

kůžeStudie zveřejněná v odborném časopise British Journal of Dermatology zjistila, že stárnutí kůže způsobené rozpadem kolagenu a ztenčením pokožky obvykle začíná kolem 35. roku života. Když se v těle hladina cukru mění na vysokou a nízkou, molekuly cukru na sebe začnou navazovat proteiny, včetně kolagenu v kůži. „Důsledkem je ztráta elasticity tkáně, díky čemuž pokožka povadne a začne vytvářet vrásky,“ říká Williams, jejíž strava se skládá z bobulí, ryb, masa, vajec, čerstvé ovoce a zeleniny.

„Pestrá strava je důležitá, jelikož pleť potřebuje různé typy antioxidantů. Občas si dopřeji čokoládu, ovšem s vysokým obsahem kakaa, minimálně 70%, které stimuluje tvorbu kolagenu. Nikdy však nejím sladkosti, smažené potraviny, škrob a obilí,“ řekla doktorka.

Nicolas Hunt, profesor z Londýna, navíc dodal, že cukr, sladkosti, mléčné výrobky a rafinované sacharidy prokazatelně zvyšují riziko vzniku akné, ekzému a lupenky. „Abych zabránil problémům s pokožkou, můj jídelníček obsahuje vařené vejce, rajčata, ryby, velké množství zeleniny a dvakrát týdně jím maso. Vyhýbám se alkoholu, nejím kořeněná jídla a nepiji kávu ani čaj. Hlavně se snažím být neustále v pohodě a bez stresu,“ říká.

Závěrem lze jen říci, že pokud se váš jídelníček bude skládat z potravin s nízkým glykemickým indexem a vyhnete se klasickému cukru, pomůžete vaší pokožce. Měli byste jíst hodně zeleniny a bílkovin, především ryby, občas kuřecí maso. Méně se doporučuje sladké tropické ovoce. Ostatní ovoce obsahuje vysoké množství antioxidantů, které jsou pro pokožku vhodné, jelikož ji omlazují.

Dbejte na svůj jídelníček a mějte mladistvou pleť.

Zdroj

Zanechte komentář