Léčba

Jaké potraviny byste měli zařadit do svého jídelníčku, abyste snížili váš krevní tlak?

Vysoký krevní tlak, neboli hypertenze, označujeme za jednu z nejčastějších kardiovaskulárních chorob. Vysoký krevní tlak (140 na 90 a více) zpočátku nemusí způsobovat zdravotní problémy, ale pokud s tímto zdravotním problémem nepracujete, může se stát i důvodem vaší smrti.

Prvními příznaky vysokého krevního tlaku jsou závratě, bolesti hlavy, únava a nervozita. Při vysokém krevním tlaku ohrožujete nejen své srdce, ale také ledviny, oči a cévy. Naučte se dnes s námi konzumovat potraviny, které vysoký krevní tlak snižují a vyvarujte se nadměrnému přísunu průmyslově vyráběných léčiv.

Co může být důsledkem neléčeného krevního tlaku?

Pokud se nebudete snažit s vysokým krevním tlakem bojovat, podstupujete riziko infarktu myokardu, mozkové mrtvice, selhání ledvin, postižení cévního zásobení oka. Nadměrný krevní tlak také přispívá vzniku aterosklerózy.

Jaké potraviny vám pomohou snížit krevní tlak?

Pro snížení vysokého krevního tlaku byste měli do svého jídelníčku zařadit:

česnek: K léčbě vysokého krevního tlaku ho používali již v antickém Řecku. Není vhodný pro osoby, které mají citlivý žaludek či žlučník.

cibuli: S cibulí už se vysokého krevního tlaku obávat nemusíte. Snižuje krevní tlak, ale také obsah tuku v krvi, navíc rozpouští krevní sraženiny. Stává se z ní skvělá prevence proti srdečnímu infarktu.

červená řepa: Je prospěšná v jakékoliv úpravě (ať čerstvá, vařená, fresh-vegetables-1537603_960_720nakládaná, pečená) pro vaše tělo. Nejenže pomáhá snížit vysoký krevní tlak, ale působí jako skvělá prevence rakovinových onemocnění. Má pozitivní vliv na krvetvorbu a čistí vaši krev. Dopřát byste si ji měli minimálně jednou týdně.

okurky: Pokud si budete pravidelně dopřávat okurky či okurkovou šťávu, účinně snižujete svůj krevní tlak. Okurka je bohatá na minerální látky a dokonale hydratuje váš organismus. Zvolte ji jako přílohu k jídlu nebo si z ní připravte chutný salát.

grapefruity a banány: Díky vysokému obsahu draslíku snižují grapefruity a banány hypertenzi. Například jeden banán pokryje celou denní dávku draslíku, který potřebujete pro správné fungování srdce a vyrovnaného krevního tlaku. Banán i grapefruit jsou ideální svačinou nebo snídaní, která vám dodá energii a preventivně chrání vaše tělo.

jablko: Ovoce, které v naší zemi považujete za naprosto běžné a nevnímáme jeho výhody pro naše zdraví. Jablka, jelikož jsou u nás běžně a kdykoliv k dostání, vnímáme jako běžnou potravinu, aniž bychom si uvědomovali, co našemu zdraví přináší. Jablka jsou bohatá na důležité vitamíny a vlákninu, která preventivně chrání váš trávicí trakt. Dopřejte si jablko jako lehkou a snadno přenosnou svačinu.

pohanka: V pohance naleznete mnoho zdravých látek, například rutin, který zvyšuje pružnost cév. Pohanka se doporučuje všem, kteří trpí vysokým krevním tlakem a je vhodná pro osoby trpící aterosklerózou. Je skvělou prevencí proti rakovině a je navíc bez lepku. Dopřát si ji můžete v podobě ranní kaše či přílohy.

včelí med: Nahraďte klasický cukr medem. Oslaďte si život zdravě. Včelí med obsahuje mnoho důležitých enzymů a minerálních látek, které působí příznivě na vysoký krevní tlak.

ryby: Konzumace ryb je velmi prospěšná pro celý váš organismus. Nejenže působí příznivě na srdce a cévy, ale také ředí krev. Doporučujeme konzumovat především ryby lososovité, pstruha, cejna či platýse.

jogurt: Kvalitní bílý jogurt obsahuje probiotické kultury, které příznivě působí walnuts-1049558_960_720na váš žaludek, což má také spojitost s kvalitním životem a zlepšením krevního tlaku.

kakao a čokoláda: I tato dobrota vám pomůže s hypertenzí. Dopřávejte si však pouze tu čokoládu s vysokým obsahem kakaových bobů a volte vždy hořkou verzi, mléčné se raději vyhněte.

ořechy: Nezapomínejte ani na pravidelnou konzumaci ořechů, které jsou bohaté na draslík a hořčík, látky, které regulují vysoký tlak. Dopřejte si 3-5 oříšků denně. Příliš to s jejich konzumací nepřehánějte, jsou totiž dost tučné.

luštěniny: Poslední potravinou, o které se dnes zmíníme, jsou luštěniny. Ty by se ve vašem jídelníčku měly alespoň jednou týdně objevit. Obsahují minerální látky, vlákninu, bílkoviny a jsou bez tuku. Dopřávejte si sóju, čočku, hrách, fazole či cizrnu.

Zanechte komentář