Hubnutí Jídlo

Nahraďte nezdravé jídlo zdravými alternativami

Dnešní trh nám dává možnost, abychom s jídlem experimentovali. Objevovali nové možnosti, zdravější, přívětivější pro vaše zdraví, nebo se vraceli zpět ke kořenům, vzkřísili staré recepty a inovovali je. V dnešním článku se na něco podobného zaměříme, ale ve smyslu alternativy některých nezdravých potravin a ingrediencí. Obchody se zdravou výživou už jsou natolik zásobené alternativními potravinami, že není problém upéct zdravé cukroví, připravit veganskou verzi plněných knedlíků či si dopřávat zdravé přísady každý den.

Co můžeme v naší kuchyni nahradit?

Pokud chcete přejít na zdravější stravování a hledáte cesty, kterými se dát, začněte se zdravými alternativami některých potravin. První důležitou změnou, které vašemu zdraví prospěje, je změna v konzumaci klasického rafinovaného cukru. Ten vyměňte za jakoukoliv zdravější variantu, kterou tvoří med, stevie, nejrůznější sirupy, jako například rýžový, datlový, agávový či javorový. Novinkou je také kokosový cukr. Klasickou bílou mouku nahraďte moukou celozrnnou, špaldovou či bezlepkovou verzí, ať už kaštanovou, pohankovou, amaranthovou, rýžovou či kukuřičnou. Klasické kakao můžete v některých pokrmech vyměnit za karob a místo klasického kypřící prášku, volte ten bez fosfátů. V mnoha jídlech můžete nahrazovat za zdravější varianty ingrediencí.

Tipy na zdravé alternativy vašich oblíbených potravin

Zdravější verze brambůrků12606187204_c424dc5cc7_b

Milovníci brambůrků, kteří jsou zároveň příznivci zdravého stravování zajásají, mohou si totiž připravit zdravou verzi jejich oblíbené pochoutky. Stačí, když si brambory oloupete (můžete také červenou řepu či mrkev) a nastrouháte na tenké plátky. Vložte na plech a pořádně promněte s olivovým oleje a kořením. Pečte v troubě při vysoké teplotě. Připravit je můžete také z batátů.

Sladké nápoje

Sycené nápoje a další limonády obsahují často velké množství cukru a umělých ochucovadel, dopřejte si zdravější domácí verzi těchto sladkých nápojů. Připravte si domácí limonádu ze zdravého sladidla, vody, citronů, limetky, zázvoru a máty. Připravit si můžete doma připravované šťávy či džusy. Například malinovku si doma jednoduše připravíte. Stačí maliny rozmixovat s trochou medu a zalít minerální vodou. Není nic lepšího a jednoduššího. Připravit si také můžete zdravé teplé nápoje třeba ze zázvoru, skořice a trochy badyánu. Výborně chutná také rostlinné mléko se skořicí a medem.

Zdravé verze nanukůice-cream-1440830_960_720

Velmi oblíbené se staly rozmixované mražené plody banánu, manga a lesního ovoce. Domácí zdravé nanuky si můžete vykouzlit různými způsoby: dají se připravit z ovocné šťávy s kousky ovoce či s jogurtem, po rozmixování zmražených banánů a jiného ovoce či si dopřát přímo zmražené ovoce, například hroznové víno, borůvky či jiné lesní plody.

Zanechte komentář