Jídlo Prevence

Zdravé mlsání, které prospěje vašemu organismu? Dopřejte si rozinky

Snažíte se zhubnout a hledáte něco zdravého a ne příliš kalorického, co byste mohli mlsat, když vás přepadne chuť na sladké? Dopřejte si sušené hroznové víno, tedy rozinky. Jejich sladkost se odvíjí od druhu nasušeného plodu. Rozinky jsou pro vaše zdraví velmi přínosné, zaženou chuť na sladké a vaší peněžence neublíží.

Sladké a zdravé

Rozinky jsou příjemně sladké a je vhodné si je dopřávat ve chvílích, kdy vás honí mlsná a chcete si dát něco sladkého, ale zároveň zdravého. Rozinky, také hrozinky, nejsou sice bohaté na bílkoviny a tuky, ale obsahují 60-70% jednoduchých cukrů, které se snadno vstřebávají. Na mysli máme především glukózu a fruktózu. Další skvělou výhodou rozinek je obsah vlákniny, který je opravdu vysoký. Tyto sušené plody jsou zdravé, netučné, snadno stravitelné a jsou rychlým zdrojem energie. Skvěle se hodí do kabelky pro chvíle, kdy nestíháte a potřebujete rychle dobít energii, například, když běžíte z práce na cvičení a máte trochu hlad, dopřejte si banán či rozinky, vaše tělo nezatíží, ale zasytí a na chvíli zaženou pocit hladu. Nezanedbatelný je také obsah vitamínů řady B, vitamín A a E, bohaté jsou i na železo.

Při hubnutí

Jak už bylo zmíněno rozinky obsahují poměrně velké množství vlákniny a jednoduchých cukrů, které se do krve uvolňují pozvolna, tedy mnohem pomaleji než je tomu u běžných sladkostí. Zaženou jednoduše chuť na sladké, a to na dlouhou dobu, navíc perfektně zasytí. Vláknina zpomalí vstřebávání cukrů. Napomáhá také růstu probiotik ve střevě, čímž pečuje o váš trávicí trakt a prodlužuje pocit sytosti.

Zdrojem antioxidantů

Pokud si budete rozinky dopřávat pravidelně, chráníte se preventivně před vznikem zánětů a rakoviny. Rozinky totiž obsahují řadu antioxidantů, které váš organismus chrání před vlivem volných radikálů, které se do vašeho těla dostávají prostřednictvím kůže, vdechnutím či z potravin. Rozinky do vašeho těla doplňují antioxidanty a zabraňují tak stárnutí v buněk. Rozinky obsahují antioxidant quarcetin, který působí jako protizánětlivý lék a podílí se na rozpouštění krevních sraženin. Navíc resvetralol, který byste našli ve slupkách červeně a fialově zbarvených bobulí, snižuje hladinu cholesterolu v krvi a bojuje proti nádorovému bujení.

Vybírejte rozinky pečlivě

Při nákupu rozinek si také vybírejte, podobně jako při nákupu čerstvého ovoce a zeleniny. Kupujte rozinky nesířené, jelikož oxid siřičitý je potencionální alergen. Lepší je samozřejmě kupovat rozinky v BIO kvalitě. Vašim požadavkům nahrává také průhledný obal rozinek, jelikož vidíte, v jaké jsou plody kvalitě. Neměly by být přesušené, černé či různě porušené. Vybírejte spíše rozinky červené a fialové, jelikož jsou bohaté na cenné antioxidanty.

Jak rozinky zařadit do jídelníčku?

A pokud si nevíte rady, jak rozinky zařadit do jídelníčku, vzpomeňte si na klasické české recepty a jejich nové varianty. Rozinky přidávejte do sladkého pečiva, ranních kaších z obilnin, oslaďte si s nimi smoothie či je zobejte jen tak samotné. Pár si jich můžete nosit připravené v krabičce v kabelce pro nejhorší chvilky. Rozinky slouží také jako skvělé přirozené sladidlo, kdekoliv je zamícháte, přirozeně vám jídlo osladí. Přidat k nim můžete také brusinky, které jsou vašemu zdraví velmi přínosné.

Zanechte komentář

loading...