Jídlo Léčba Prevence

Zdravotní výhody mandlí pro těhotné ženy

Mandle, pocházející z mandlovníku, řadíme mezi super potraviny. Toto místo si právoplatně drží díky zdravotním přínosům, které mandle poskytují. Tento oříšek je ideální svačinkou plnou bílkovin, vlákniny, železa, zinku, vitamínu A, B5 a E, vápníku, manganu, hořčíku, mědi, kyseliny listové a riboflavinu. Jedná se o výživnou potravinu, která je nejen přínosná pro každého, ale doporučována je především pro těhotné ženy.

Ačkoliv kolují povídačky o konzumaci ořechů během těhotenství, ve kterých se tvrdí, že můžete vypěstovat nenarozenému dítěti alergii na ořechy, nebo dokonce poškodit plod, jedná se o nepodložený fakt a tudíž nepravdu. Žádný vědecký výzkum, který se tímto problémem zabýval, nepotvrdil tuto teorii. A proto se mandlím v těhotenství vyhněte pouze v případě, jste-li na ně alergičtí vy sami.

Zdravotní výhody mandlí v těhotenství

Skvělý zdroj kyseliny listové

Mandle jsou jedním z nejlepších přírodních zdrojů kyseliny listové. Tento vitamín je nezbytný pro správný vývoj plodu, který podporuje rozvoj mozku a neurologického aparátu nenarozeného dítěte. Tělo během těhotenství kyselinu listovou potřebuje z důvodu, aby se zabránilo poškození plodu, které by mohlo mít nevyléčitelný dopad na dítě. Mezi ně patři poškození páteře a ochrnutí dolních končetin. Těhotné ženy by proto měli denně přijímat asi 400 mikrogramů kyseliny listové. Pokud jste tedy těhotná, nebo těhotenství plánujete, je mandle skvělým přísunem tohoto vitamínu.

Zlepšuje metabolismus

Jedná-li se o vysoce rizikové těhotenství, nebo těhotenství diabetika, není dobré nic riskovat. Výzkum ukázal, že děti těchto žen jsou v budoucnu vystaveny vyššímu riziku vzniku obezity a poruch metabolismu. Mandle ale poskytují zdravý tuk a sacharid. S tímto oříškem snížíte oxidační stres, záněty a hladinu cukru v krvi.

Mlsejte v těhotenství mandle.

Zabraňuje nadměrnému tloustnutí v těhotenství

Jedním z největších problémů, kromě zdraví rodičky a dítěte, je přibývání na váze během těhotenství. Pokud máte již nadváhu, nebo jste obézní před otěhotněním, je to pro váš větší oříšek. Navíc, když skoro každou ovládají neskutečné chutě. Mandle ale zasytí a dají pocit plnosti na delší dobu. Výzkum, který byl na toto téma prováděn, zkoumal 20 obézních žen s vysokým rizikem těhotenství. Ty jedly 55 gramů mandlí denně. Výsledkem bylo to, že mandle zlepšovaly pocit sytosti, snižovaly chuť k jídlu a zabraňovaly nepřirozenému příbytku na váze.

Chrání dítě před alergiemi

Častým přesvědčením, ovšem nesprávným, je to, že konzumace ořechů, jako jsou mandle a arašídy během těhotenství, může vést ke vzniku alergických onemocnění a astmatu dítěte. Studie, která se zabývala tímto tématem, došla ale k závěru, že konzumace ořechů, jako jsou arašídy a mandle může dokonce snížit riziko vzniku alergických onemocnění u dětí. Proto je naprosto bezpečné a dokonce i doporučované, jíst ořechy během těhotenství.

Mandle jsou totiž dobrým zdrojem vitamínu E a zinku, jejichž příjem chrání dítě v pozdějších letech před těmito dýchacími potížemi.

Mandlové mléko a máslo

Mandlové mléko je velkým hitem v poslední době. Je skvělou alternativou (stejně jako mléko sójové), pro matky trpící nesnášenlivostí laktózy. Připravit si ho můžete z mandlí, které jste přes noc namočili. Po rozmixování a přecedění vám vznikne lehce nahnědlé mléko, které je mnohem lehčí než kravské a má mírně krémovou a ořechovou chuť.

Mandlové mléko skvěle doplňuje chuť ovesných vloček a müsli.

Mandlové máslo, ve srovnání s jinými ořechovými másly, má vysoký obsah prospěšné vlákniny. Kromě toho doplňuje do těla bílkoviny, zdravé tuky a sacharidy. Obsahuje podstatně více vápníku a draslíku, než jiná rostlinná másla. A díky těmto výživovým hodnotám je skvělým doplňkem jídelníčku pro nastávající maminky.

Mandle a jiné oříšky jsou vynikajícím zdrojem různých potřebných živin pro těhotné ženy. Pomáhají ke zdraví nastávající maminky, ale i nenarozeného dítěte. Proto si tuto dobrotu dopřávejte co nejčastěji.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...