Rakovina

13 zásad, které vás preventivně ochrání před rakovinou

Rakovina se stala nejobávanějším onemocněním na naší planetě. Rok od roku se počet lidí postižených rakovinou zvyšuje. Vyhněte se nádorovému bujení s preventivními kroky, které vystihují i podstatu zdravého životního stylu. Představíme si celkem 13 zásad, které jsou tou nejúčinnější prevencí proti této zákeřné chorobě

  1. Nepijte sladké nápoje

Sladké nápoje, slazené limonády a doslazované džusy jsou častou příčinou vzniku diabetu či obezity a mohou přispívat ke vzniku některých druhů rakoviny. Tyto nápoje zvyšují vznik rakoviny až o 87%. Kromě toho ničí váš organismus přebytečným cukrem a nevyhnete se ani přibývání na váze.

  1. Buďte aktivní

Chcete-li předcházet rakovině, měli byste více sportovat a věnovat svůj čas různým aktivitám. Místo sezení zvolte pohyb. Osoby, které stále sedí zvyšují riziko vzniku rakoviny tlustého střeva až o 24%. Čím více budete sedět doma u televize, v práci nebo kdekoliv jinde, tím větší je riziko vzniku rakoviny. Vyměňte odpolední televizní pořady za procházku, zvláště pokud máte sedavé zaměstnání.

  1. Udržujte si optimální váhu

Důležitým bodem v prevenci je také ideální tělesná váha. Hlídejte si svůj BMI index a zapomeňte na neatraktivní a nebezpečnou nadváhu.

F

  1. Snažte se stravovat zdravě

Pokud si každodenně dopřejete více ovoce a zeleniny, snížíte tím možnost vzniku rakoviny tlustého střeva. Jezte více celozrnných výrobků, jelikož jsou bohaté na vlákninu a pomáhají předcházet vzniku nádorů.

  1. Omezte konzumaci červeného masa

Většina lidí, a to i v ČR, miluje červené maso pro jeho jedinečnou chuť. Bohužel je jeho konzumace úzce spjata se vznikem rakoviny. Dopřejte si ho pouze v omezeném množství.

  1. Vyhněte se alkoholu

Pokud pijete nadměrné množství alkoholu, zvyšujete riziko vzniku rakoviny úst a krku. Nemusíte alkohol vynechat úplně. Čas od času není sklenička vína či piva pro náš organismus nezdravá, ba naopak. Vyhněte se spíše tvrdému alkoholu a hlídejte si svou míru konzumace.

  1. Snižte příjem sodíku

Běžně konzumované potraviny jako je maso, chléb, pomazánky apod., mají vysokou koncentraci soli a pomáhají ke vzniku rakoviny. Hlídejte si denní hladinu zkonzumované soli a vyhněte se především nezdravým a příliš slaným výrobkům.

a

  1. Kojení

Pro ženy je důležité v průběhu mateřství kojení. Kojení je zdravé pro vás i pro vaše dítě a funguje jako dokonalá prevence ke snížení vzniku rakoviny prsu.

  1. Doplňky stravy

Nevyužívejte příliš mnoho doplňků stravy, mohli byste si více uškodit než pomoci. Používejte jen ty potravinové doplňky, které vám doporučil i váš lékař.

  1. Dávka vitamínů D

Mezi nepostradatelný vitamín patří i vitamín D, na jehož denní dávku byste neměli nikdy zapomínat. Vitamín D se tvoří v naší pokožce v závislosti na slunečních paprscích. Jděte každý den pod dobu nejméně 30 minut na sluneční světlo, protože to se pro vás stane nejlepším zdrojem vitamínu D.

  1. Přestaňte kouřit

Kouření je jedním ze zabijáků lidstva, ale lidé v tomto zlozvyku přes všechny výstrahy pokračují. Přestaňte kouřit a snížíte tím riziko vzniku nejen rakoviny plic, ale i močového měchýře či děložního čípku. Škodlivé látky prostupují celým vaším tělem a nezůstávají jen u plic, to by si kuřáci měli brzy uvědomit.

  1. Nevystavujte se bílému světlu

Světlo, které svítí z monitorů a mobilních telefonů je nezdravé pro celý váš organismus. Vyhýbejte se tomuto záření a snažte si mobilní telefon, notebook či jiná elektronická zařízení nechávat v jiné místnosti než spíte. Pro spánek je důležitá naprostá tma.

  1. Vakcíny pro prevenci rakoviny

Pokud máte tu možnost, dopřejte si preventivní vakcinaci, která pomůže v ochraně některých orgánů proti nádorovému bujení.

Rakovina se ve vašem těle neobjeví přes noc, je výsledkem vašeho celoživotního stylu, ve kterém se odráží, jak stravování, pohyb, pobyt venku, relaxace, ale i genetické dispozice, které bohužel neumíme příliš ovlivnit. Snažte se alespoň změnit to, co můžete a nerozvíjejte ony genetické dispozice k rakovině.

Zanechte komentář