Krása Návod

Blahodárný vliv kvalitního spánku na omlazování organismu

Napsáno od katerina_knotkova

Každá žena by s radostnou náručí ráda uvítala recept na věčné mládí. Ale nejsou to pouze ženy, neboť i muži by jistě zůstali navždy mladí. Ani jedno pohlaví si přitom neuvědomuje, že řešení existuje. Stačí si jen uvědomit, jakým způsob života vlastně vedeme. Čas sice nezastavíme, ale přesto jisté přírodní procesy je možno zpomalit a někdy jim zcela zabránit.

Řešením na pro tuto záležitost se stává melatonin, což je hormon, který se produkuje v mozku, v sítnici a v gastrointestinálním traktu. Vědci dokonce došli názoru, že melatonin nám dokáže prodloužit život až o 10 let.

Základem všeho je náš mozek

Melatonin je primárně produkován v mozku v epifýze, kterou známe pod pojmem šišinka. Během spánku, zhruba kolem jedenácté hodiny večer až do tří hodin ráno, dochází k obnovování melatoninu. Proto se obecně říká, že čím později budeme chodit spát, tím unavenějšími budeme a budeme vypadat starší a nezdravě.

Od 25. roku našeho života se viditelně začíná projevovat proces stárnutí a někdy jej doprovází i postupně nárůst různých nemocí, které propuknou až později.

Malé množství melatoninu je zjevné nejen na vzhledu, ale dokonce na našem zdraví a věku, kterého se dožijeme. Neztrácejme však naději neboť produkce melatoninu můžeme ovlivnit a co více, navýšit.

Jak se taková produkce melatoninu zvyšuje?

Sama světová herečka Sophia Lorenová zastávala názoru, že tajemství její krásy tkví ve zdravém spánku. Že zkrátka chodívá spát v devět hodin večer a ráno vstává již brzy, po šesté hodině ranní. Tento, ač obyčejný výrok, je vědecky podložený, protože hladina melatoninu stoupá v devět hodin večer a klesá až kolem druhé hodiny ráno. Platí tedy, že čím dříve půjdete spát, tím lépe pro vás.

Zároveň je důležité zahrnout do jídelníčku potraviny obsahující dostatek melatoninu, jako je mléko, drůbež, plody moře, ryby, vejce, játra, ovesné bločky, tvaroh, brambory, zelenina, mandle arašídy, datle, banány či dýňová semínka.

Před tím, než jdete se spát, prožijte svůj večer v klidu, protože před spánkem je nutné, aby byla naše nervová soustava v klidném režimu, jinak se kvůli stresu produkce uprostřed noci zastaví. Proto před usnutím nepijte ani kávu či černý čaj a už vůbec ne žádné drogy! V této hodině je ideálním nápojem mléko s medem či čaj z bylinek.

A co je ještě dobré vědět, před samotným spaním nenavštěvujte sociální sítě ani žádné aktuální noviny. Všechny tyto informace si můžete přečíst až ráno.

Melatonin je sice i k dostání ve formě tablet, ale jeho užíváme proberte nejdříve se svým lékařem. Je to nutné. Ke zvýšení pomáhá i sport, ať sportovně či rekreačně, a je dobré vyhýbat se alkoholu  potravinám tučného charakteru.

A co z celého článku tedy plyne? Dopřejte si dlouhý spánek a hlavně, ve správném čase.

 

 

O autorovi

katerina_knotkova

error: