Rady a tipy

Dohání vás chrápání k šílenství? Zamezte mu jednou pro vždy

Láska hory přenáší. Rozbíjí překážky, přenáší hory, překonává oceány a dokáže změnit životy. Není nic, co by láska nedokázala překonat… kromě chrápání, které je třetím nejčastějším důvodem rozvodů ve Spojených Státech a ve Velké Británii.

Pro ty, kteří trpí chrápáním, nebo pro ty, kdo musí spát vedle chrápajícího partnera, jsme zkompletovali seznam užitečných tipů, triků, a nápadů, abyste se zbavili tohoto rušivého zlozvyku. Tyto rady mohou vašemu dlouho trpícímu partnerovi možná konečně dopřát trochu kvalitního nerušeného spánku.

  1. Spěte na boku

Když spíte na zádech, tělo vašeho jazyka a měkké patro se sesunou k zadní stěně vašeho hrdla. To brání dýchání a výsledkem jsou ony otravné zvuky chrápání. Pokud spíte na boku, pomůže vám to udržet hrdlo rozevřené, a existuje poměrně velká šance, že chrápání přestane. Samozřejmě si můžete položit velice logickou otázku – a jak tedy zajistit, aby se člověk na záda neobrátil? V tomto ohledu můžete být velice kreativní a přišít na zadní stranu pyžama něco nepříjemného, například tenisový míček. Tím pádem se dotyčný na záda rozhodně neotočí a žádné řezání dříví nenastane.

  1. Zkuste shodit na váze

Toto je podobné bodu zmíněnému výše. Pokud trpíte nadváhou, vaše plíce a krk blokují váš příjem vzduchu, čímž se způsobí chrápání. To však může být v tomto případě váš nejmenší problém, protože nadváha výrazně zvyšuje rizika udušení ve spánku následkem spánkové apnoe.

  1. Dobře se vysmrkejte, než se uložíte ke spánku

Dýchání pusou často způsobuje chrápání. Je tedy dobrý nápad vyzkoušet dýchání nosem. Aby však toto však dobře fungovalo, nesmí vám nic bránit v dýchání. To znamená, že se musíte před spaním dobře vysmrkat a pokud to bude nezbytně nutné tak použít nějaký nosní sprej na uvolnění dýchacích cest. Dávejte však pozor! Nedoporučujeme používat běžné přípravky do nosu používané při rýmě, protože i v lékárně vám poví, že se na ně buduje závislost a překvapivě hodně lidí s tím má problém. Vyzkoušejte raději prolévání slanou vodu, například s použitím konvičky neti. Díky čistému nosu se můžete zbavit chrápání i eliminovat případné pískavé zvuky, takže se vy i váš partner v klidu vyspíte.

  1. Používejte nosní pásky proti chrápání

Pokud váš/e partner/ka chrápe kvůli blokovanému nosu, vyzkoušejte na něj/ní tyto speciální nosní pásky, které pozdvihují a otevírají nosní dírky, čímž zlepšují dýchání a pomáhají snížit či dokonce zcela eliminovat chrápání.

  1. Žádná křivá přepážka, rýma ani jiný dýchací obtíž

Pokud žádná ze zahrnutých rad nepomůže, jděte za lékařem. Křivá nosní přepážka, chronická rýma, cysty a jiné zdravotní obtíže mohou být důvodem vašeho neustálého chrápání. Váš doktor vám poradí, jak s těmito problémy rychle vypořádat, abyste se co nejdříve uzdravili a mohli si užívat klidného spánku.

  1. Zacpěte si uši

Když všechno ostatní selže a váš chrápající partner nehodlá nic dělat pro vyřešení problému, zbývá jenom jediné – zacpat si uši. Můžete vyzkoušet špunty do uší, abyste unikli tomu všudypřítomnému na nervy jdoucímu zvuku. Bohužel nemůžete špunty mít každou noc, protože i vaše uši si potřebují od nich odpočinout.

  1. Přírodní léčebné metody

Existuje nesčetně přírodní antihistaminik, jako například kopřivy, které mohou pomoci vyléčit chrápání. Uvařte si čaj ze sušených kopřiv v poměru jednoho hrnku kopřivy na cca dva hrnky vařící vody. Nechte odstát po dobu deseti až patnácti minut a vypijte tento čaj každý večer před spaním. Kloktání mátového čaje před spaním také může pomoci v boji proti alergiím.

  1. Dobře vyčistěte byt

Alergie jsou jednou z hlavních příčin chrápání. Je tedy velice nezbytné dobře a pravidelně uklízet váš domov, zejména v ložnici. Nezapomínejte ani na často opomíjené kouty a záclony, na kterých se chytá hodně prachu.

  1. Hlídejte si své stravovací návyky

Věřte tomu nebo ne, ale stravovací návyky mají s chrápáním společného víc, než byste možná tušili. Vyhýbejte se těžkým pokrmům a konzumaci alkoholu před spaním. Alkohol uvolňuje hrdelní svaly, díky čemuž jsou zvuky chrápání mnohem pravděpodobnější.

  1. Pořiďte si zvlhčovač místnosti

Jeden z důvodů chrápání může být příliš suchý vzduch v místnosti, kde spíte. Pořiďte si nějaký zvlhčovač vzduchu, aby vám nevyschl krk a nosní membrány, což způsobuje vibrování tkání. Pokud nechcete ihned investovat do zvlhčovače, můžete si poradit i po domácku. Dejte do pokoje k topení například mísu s vodou nebo co je velice účinné, nechte v pokoji sušit prádlo.

  1. Více pod hlavou

Pokud nemáte žádné zdravotní obtíže, které by toto mohly zkomplikovat, můžete si zkusit více podložit hlavu. Jak již bylo zmíněno výše, při ležení na zádech zapadá jazyk do hrdla, a to způsobuje chrápání. To samé se děje i když máte příliš málo pod hlavou. Zkuste si opatřit více polštářů, nebo pokud máte polohovatelnou postel, tak zvedněte rošt u hlavy. Při nejhorším můžete něčím vypodložit samotnou matraci.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Back to top button