Jídlo Zdraví

Nadměrná konzumace soli může vést až ke zdravotním problémům. Zde můžete najít 6 příznaků nadměrné hladiny soli v těle.

Běžná doporučená dávka sodíku je přibližně 2300 miligramů denně. Studie ale prokázaly, že každý druhý člověk má spotřebu sodíku mnohem větší, a to až okolo 3400 miligramů sodíku denně (přibližně 1 a čtvrt lžičky). Tato nadměrná konzumace soli nemusí být ale vůbec zdravá pro lidské tělo.

Proto dnes přinášíme 6 znamení velkého příjmu soli, abyste mohli sůl omezit.

1.Otok

Tzv. edém je efekt lidského těla, které se snaží zadržet větší množství vody v důsledku nadměrné konzumaci soli. Tento efekt rozpoznáte tak, že se vám začínají nafukovat dolní končetiny a také oči.

Edém je možné vyléčit pomocí přísné diety, která obsahuje omezené množství soli.

2. Přiveliká žízeň

Příznak nadměrné žízně z části navazuje na předchozí příznak. Sodík, který je obsažen v soli, pomáhá efektivně regulovat tekutiny v těle. Proto, když máte nadměrnou konzumaci soli, vaše tělo si říká o víc tekutin.

Díky většímu množství tekutin se tělo snaží vyčistit celkový systém, aby bylo vaše tělo zdravé a fungovalo tak, jak má.

3. Změna zbarvení moči

Nadměrné požívání soli dokáže také vyobrazit vaše moč. Což poznáte tak, že při velkém množství soli v těle se vaše moč může buď zbarvit do výrazné žluté barvy, nebo právě naopak bude až skoro průhledná.

Pokud je vaše moč zcela jasná, je to způsobeno tím, že nadměrná konzumace soli více zaměstnává vaše játra, aby přebytečnou sůl odčerpala z těla.

Pokud je naopak vaše moč příliš zbarvená do žluta, znamená to, že vaše tělo má málo tekutin v důsledku „boje“ s odstraněním přebytečné soli z těla.

4. Bolest kostí

Dalším příznakem je bolest kostí. To je způsobeno tím, že díky nadměrné soli se vaše ledviny nemohou úplně vyprázdnit, což zvyšuje rychlost ztráty vápníku.

A právě nedostatek vápníku může vést k tomu, že budete mít slabé kosti nebo například i problémy se zuby.

5. Častá „svalovka“

Svalové křeče, tzv. svalovka, je způsobena tím, že v těle není rovnováha sodíku a draslíku. Tato rovnováha se právě dá lehce narušit nadměrným množstvím slaných potravin, což následně vede ke křečím nebo napětí ve svalech.

6. Přetrvávající bolest hlavy

Rovnováha sodíku v těle je potřeba si hlídat. Přílišná spotřeba sodíku totiž zvyšuje objem krve, což zabírá větší škálu v krevních cévách.

To může vést až k neustálým bolestem hlavy.

 

Je důležité, jaké množství soli do svého těla denně zkonzumujete, proto je potřeba si množství hlídat. Můžete omezit slaných jídel, například chleba, rohlíků, sušeného masa, pizzy, pytlíkových polívek atd.

Je mnoho způsobů, jak si okořenit jídlo, než jen solí, proto neváhejte a zkuste něco nového.

 

error: