Návod Prevence

5 jednoduchých triků, které dokáží změnit vaše zdraví

Jana Novotná
Napsáno od Jana Novotná

Většina lidí se domnívá, že dodržování zdravého životního stylu je časově náročné a je potřeba mu věnovat příliš mnoho pozornosti. Tělo je složitou chemickou továrnou, kterou se jen málokdo naučí znát tak důkladně, aby porozuměl všem jejím potřebám.

Existují ovšem jednoduché zásady, které mohou ovlivnit celý život. Dokonce i drobná změna dokáže odvrátit vážné onemocnění a ovlivnit celkový zdravotní stav. Představíme si 5 jednoduchých rad, kterými můžete výrazně prospět svému zdraví.

1. Jezte pokaždé ve stejnou dobu

Tělo má rádo přísnou rutinu a to obzvláště ve stravování. Pokud někdo jí pokaždé v jinou dobu, má jeho zlozvyk negativní vliv na úroveň hladiny hormonů v těle. Je prokázáno, že lidé s nepravidelným jídelníčkem mají výrazně vyšší sklony ke vzniku cukrovky. Tělo potřebuje předvídat, na co se má připravit. Pravidelné stravování ve stejný čas pomůže i po psychické stránce, tělo nebude předčasně vyvolávat pocit hladu a ušetří vás tak zbytečného stresu.

1

2. Postavte se vždy, kdy to jen bude možné

Sedavý způsob života je pro zdraví stejně škodlivý, jako kouření. Obzvláště lidé se sedavým zaměstnáním jsou navyklí sedět u většiny činností, které provádějí. Dlouhodobé sezení není zdravé a pouhá změna polohy má pro tělo zásadní význam, jelikož se mnohem snadněji prokrví. Dlouhodobé sezení přispívá k rozvoji křečových žil, k trombóze a také zvyšuje riziko srdečních onemocnění. Stoupněte si pokaždé, když to bude možné a naučte se rozlišovat činnosti, u kterých sedět nemusíte. Stát můžete například když telefonujete, když na zastávce čekáte na autobus nebo když si připravujete jídlo. Z posezení s přáteli můžete udělat společnou procházku či výlet. Vyhledejte co nejvíce příležitostí, abyste nemuseli sedět.

3. Vybírejte syrové potraviny

V obchodě se zaměřte na potraviny, které prošly pokud možno co nejmenším množstvím procesů. Každé zabalené jídlo pravděpodobně podstoupilo proces, během kterého na něj byly aplikovány složky, které naše tělo vůbec nepotřebuje. Jde nejčastěji o stabilizátory, barviva, dochucovadla, zbytky hnojiva a příměsi pro zvětšení objemu potravin. Zdravé nezpracované potraviny se nejčastěji nachází na krajích a v rozích, jelikož prodejci vědí, že zákazníci nejčastěji vybírají potraviny ze středu. Zdravé potraviny se často poznají i podle toho, že nedisponují žádným štítkem či značkou.

4. Volte pouze pohodlnou obuv

Příliš těsné, špatně tvarované, malé nebo naopak velké boty, jsou utrpením nejen pro chodidla, ale i pro celý organismus. Tlačící boty mohou vyvolávat bolest hlavy, střevní potíže i nechuť k jídlu. Na chodidle je velké množství nervových zakončení, které ovlivňují i stav vnitřních orgánů. Boty si nevybírejte jen očima, ale zejména podle toho, aby se vám příjemně nosily. Obuv je rovněž vhodné střídat, zcela nejzdravější je dopřát si každý den alespoň několik hodin bez jakýchkoliv bot.

3

5. Naučte se znát své tělo

Tělo by pro nikoho z nás nemělo být tabu, přesto se jen málokdo odhodlá k dobrovolnému sebepoznání. Absolutním základem je znalost vlastní krevní skupiny, krevního tlaku a hladiny cukru v krvi. Od těchto 3 informací se lze odrazit a pokud je některá z hodnot v nepořádku, je vhodné začít pracovat na jejím srovnání do normálu.

Další důležitou informací je znalost rodinných nemocí a vad. Většina moderních lidí v sobě nosí genetickou zátěž od svých předků, může se jednat o sklony k rakovině, srdeční onemocnění, respirační onemocnění, kožní potíže a mnoho dalších problémů. Pokud se tyto vady opakují v rodině často, je více než pravděpodobné, že se budou týkat i vás. Proto je vhodné dědičné vady odhalit a riziko jejich možného vzniku co nejvíce eliminovat.

O autorovi

Jana Novotná

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Zanechte komentář