Léčba Prevence

11 Výhod černého čaje, o kterých jste nevěděli

Napsáno od helena_husova

Slyšeli jste někdy lidi, kteří kritizují vaši volbu v pití nápojů, které obsahují kofein, jako je káva a černý čaj? Přestože obsah kofeinu na někoho bude mít negativní následky, dát si další šálek černého čaje nemusí být tak špatné, jak byste si mohli představit.

Já osobně mám ráda svůj dokonalý šálek čaje. Je to můj způsob, jak začít den – ne kvůli tomu, aby mě to probudilo, ale spíš kvůli té dokonalé chuti, která mi zpříjemní ráno. Když dojde na bylinkový, zelený nebo černý čaj, každému sedne něco jiného a doporučení doktorů by nemělo být opomíjeno, ale jeden nebo dva šálky černého čaje by fakticky měly být součástí zdravého životního stylu, jak ukázalo několik studií.

Jak zelený, tak černý čaj jsou vyráběny z keře zvaného Camellia Sinesis, ale jsou zpracovávány různými metodami. Kromě listů, které jsou zvlhčeny, válcovány a ohřívány, jsou listy černých čajů fermentovány před konečným procesem ohřevu.

Níže je uvedeno jedenáct benefitů, které vám nabízí vypití jednoho nebo dvou šálků černého čaje, ačkoli je třeba poznamenat, že je doporučeno, aby byl černý čaj konzumován bez přísad, jako je mléko nebo cukr, aby skutečně využil jeho přínos.

Orální zdraví:

Studie financované Asociací pro výzkum zdraví ve společnosti Tea Trade naznačují, že černý čaj snižuje tvorbu plaků a omezuje růst bakterií, který podporuje tvorbu dutin a zhoršení zubů. Polyfenoly nalezené v černém čaji zabíjejí bakterie způsobující zápach a také brání růstu bakteriálních enzymů, které tvoří lepivý materiál, který způsobuje plak na zubech.

Lepší srdce:

Podle toho, jak identifikoval arab L. et al. ve výzkumném dokumentu z roku 2009 nazvaném „Spotřeba zeleného a černého čaje a riziko mrtvice: metaanalýza“, je vidět, že bez ohledu na zemi původu lidí měli jedinci, kteří konzumují 3 nebo více šálků čaje, o 21% nižší riziko mrtvice než lidé, kteří konzumují méně než 1 šálek zeleného nebo černého čaje denně.

Antioxidanty:

Černý čaj obsahuje polyfenoly, které jsou také antioxidanty, které pomáhají blokovat poškození DNA spojené s tabákem nebo jinými toxickými chemikáliemi. Tyto antioxidanty se liší od antioxidantů získaných z ovoce a zeleniny, a proto jako pravidelná součást naší stravy mohou poskytnout další výhody pro zdravý životní styl.

Prevence proti rakovině:

Přestože je třeba důkladněji prozkoumat techniky prevence rakoviny, je třeba mnohem více výzkumů. Některé výzkumy v průběhu let naznačují, že antioxidanty jako polyfenol a katechiny v čaji mohou pomoci zabránit některým druhům rakoviny. Bylo zjištěno, že ženy, které pijí černý čaj, měly pravidelně nižší riziko rakoviny vaječníků než jejich protějšky.

Zdravé kosti:

Také bylo zjištěno, že pravidelní pijáci čaje mají silnější kosti a nižší pravděpodobnost vývoje artritidy kvůli fytochemikáliím v čaji.

Nižší risk cukrovky:

Na základě výzkumné studie provedené staršími lidmi žijícími na středomořských ostrovech bylo zjištěno, že lidé, kteří dlouhodobě konzumovali černý čaj na mírné úrovni (tj. 1-2 šálky denně), měli o 70% nižší pravděpodobnost mít diabetes druhého typu.

Zmírnění stresu:

Všichni jsme si vědomi a máme docela velký počet zkušeností s uklidňujícími a relaxačními výhodami černého čaje. Pomáhá vám nejen zpomalit a relaxovat po dlouhém dni, ale studie také ukazují, že aminokyselina L-theanin v černém čaji vám pomůže uvolnit se a lépe se soustředit. Bylo také ukázáno, že černý čaj snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu, ale jen pokud je černý čaj pravidelně konzumován a to v mírných množstvích.

Velké zlepšení a posílení imunitního systému:

Černý čaj obsahuje alkylaminové antigeny, které pomáhají zvýšit a posílit naši imunitní bariéru. Kromě toho obsahuje také třísloviny, které mají schopnost bojovat proti virům, a proto nás chrání před chřipkou, žaludeční chřipkou a dalšími běžně se vyskytujícími viry v našem každodenním životě.

Zdravý zažívací soustava:

Kromě zlepšení imunitního systému mají taniny také terapeutický účinek na žaludeční a střevní onemocnění a také pomáhají snížit trávicí aktivitu.

Zvyšuje energii:

Na rozdíl od ostatních nápojů, které mají poměrně vyšší obsah kofeinu, může nízké množství čaje pomáhat zvýšit tok krve do mozku, aniž by nadměrně stimuloval srdce. Stimuluje také metabolismus a dýchací systém, stejně jako srdce a ledviny.

Faktor štěstí:

Pokud vám perfektní šálek čaje vytvoří úsměv na tváři a nechá vaše srdce trochu pookřát, proč tyhle schopnosti černého čaje nevyužít?

O autorovi

helena_husova

error: