HubnutíKrásaZdraví

Avokádo je vhodné pro kardiaky i kojící ženy

Avokádo je velmi výživné a pěstuje se v mnoha zemích právě z tohoto důvodu. Je plné vitamínů, minerálů a antioxidantů. Konzumace 100 gramů avokáda denně, pokryje příjem minerálů a bílkovin z 20 % a to nemluvě o výborném zdroji vitamínu D. Toto ovoce je také velmi bohaté na přírodní rostlinný sterol, známý jako beta-sitosterol, který utužuje zdraví vašeho srdce a hladinu zdravého cholesterolu v krvi.

Kdo z něj může čerpat výhody?

Ideální je tedy pro lidi s kardiovaskulárními problémy, jelikož je tu ukryt draslík a hořčík, ale zároveň nízký obsah sodíku – vhodný pro hypertoniky. V těle se tak zbytečně nezadržuje tekutina. Udržuje v kondici srdce, působí preventivně na vznik Alzheimerovy choroby a roztroušené sklerózy.

Draslík a hořčík jsou dva prvky, které jsou nezbytné pro svalové kontrakce, stabilizaci rovnováhy vody uvnitř a vně buňky, také ke zlepšení stavu imunitního systému. Užitečné jsou i avokádové listy, jenž stimulují produkci mléka u kojících žen a jsou doporučovány ke zmírnění některých gynekologických problémů.

Antioxidanty a karotenoidy

Antioxidanty v avokádu (vitamín E a glutathion) neutralizují působení volných radikálů, což brání vysokému krevnímu tlaku, cukrovce a jsou úspěšné i v boji proti rakovině. Má velké množství vitamínů B, které napomáhají správnému fungování nervového systému. Avokádo vlastní dostatek vlákniny, která nasytí a současně bojuje proti zácpě.

Avokádo se skládá i ze dvou základních karotenoidů, které se nazývají lutein a zeaxanthin. Ve své přirozené formě tyto látky drasticky upravují vidění. Lidé ho také jedí za účelem hubnutí, kde ostatní metody selhávají.

Lepší vstřebávání zajistí spoustu živin

Na rozdíl od jiných potravin dodává avokádo nejen dostatek živin, ale také je pomáhá tělu vstřebávat a správně ukládat. Někdy může náš trávicí systém odplavit důležité živiny kvůli nesprávné absorpci. Avokádo účinně pomáhá tyto živiny uchovat. Výsledkem je, že vaše tělo bude mít v případě potřeby více živin k použití, jako je alfa a beta karoten, lutein a lykopen.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button