Jídlo

Jaké potraviny ubírají vašemu tělu teplo?

S měnícím se počasím se mění i náš život. Oblékáme se do teplejšího oblečení, volíme jiné pleťové krémy a dopřáváme si více teplých pokrmů. V dnešním článku se podíváme na to, jaké potraviny vám na podzim ubírají teplo z vašeho organismu. Ano, i chladné počasí je důvodem ke změně vašeho jídelníčku.

Dnešní společnost už je natolik zvyklá na komfort v supermarketech, že už ji nic nepřijde divného na tom, že v regálu hned vedle brambor a řepy leží melouny, rajčata, papriky, i když se tyto plody běžně v našich podmínkách v tomto období vypěstovat nedají.

Konzumujte zdravou zeleninupotraviny

Vybírejte si v obchodu tu zeleninu, která je zdravá, tedy vypěstovaná za přirozených podmínek, a ne ve sklenících za pomoci chemických postřiků a hnojiv. I když všude slyšíte, jak je důležité a zdravé jíst zeleninu, což bezesporu je, volte zeleninu neošetřenou postřiky a dalšími chemikáliemi. Jak můžete vědět, že když si v zimě koupíte v obchodě ledový salát, že nebyl pěstován nešetrným způsobem k vašemu zdraví? Sami víte, že zelenina vypěstovaná tzv. „narychlo“ ve skleníku, ztrácí svou chuť a obsah vitamínů. Volte přednostně vždy zeleninu sezónní, která byla vypěstována na našem území.

Přemýšlejte nad svou stravou

Nad tím, co konzumujete, byste měli přemýšlet. Proč si dávat místo zelí, které je plné vitamínu C a je na podzim sezónní, kiwi, které je také bohaté na vitamin C? Proč bychom měli zeleninu, která byla vypěstovana v našich podmínkách, obsahuje vlákninu, vitamíny a minerální látky a je nám běžně dostupná nahrazovat dovezenou zeleninou či ovocem, které musí urazit velkou dálku, sklízí se nezralé a pěstuje se ve sklenících?

Podzimní jídelníčekpotraviny

I když v zimě a na podzim nemáte příliš na výběr ze sezónních potravin, měli byste volit potraviny, které váš organismus neochlazují. Omezte konzumaci studených listových salátů, ovoce a mléčných výrobků. Místo syrové zeleniny si dopřejte zeleninu dušenou či pečenou a mléko si raději ohřejte než abyste ho pili studené. Přidat do něj můžete také trochu skořice, to váš organismus dokonale ohřeje. Vsaďte na kořenovou zeleninu, například mrkev či červenou řepu. Obohaťte jídelníček o vývary, horké polévky, koření jako je zázvor, chilli, skořice či pepř. Tyto potraviny vás na podzim zahřejí a dodají vám novou energii, kterou bez sluníčka nutně potřebujete.

Zanechte komentář