JídloKrása

Jamie Oliver: 14 potravin, kterými si zajistíte dlouhý a zdravý život

Jamie Oliver je světoznámý kuchař, který se proslavil především díky televizní obrazovce. Jelikož velmi rád cestuje, v jeho kuchyni můžete ochutnat speciality z různých koutů světa. Spolu se sbíráním tradičních receptů se Jamie snažil ještě pochytit a zaznamenat potraviny, které vám zaručí zdravý a dlouhý život.

Jamie_Oliver_(cropped)Jamie Oliver navštívil mnoho zemí po celém světě, například Costa Ricu, Japonsko nebo Řecko a sestavil seznam, který obsahuje 14 potraviny, které jsou ale snadno dostupné v každém obchodě. „Nemluvíme zde třeba o bobulích goji. Potřebujeme nalézt jednoduché přísady, ze kterých vykouzlíme jednoduché pokrmy“ řekl britský kuchař.

Doporučuje také, abyste svůj jídelníček nestavěli na masu a velmi ho omezili nebo úplně vyřadili, pili hodně vody a hlavně nevynechávali snídaně. „Když jsem cestoval po světě, setkal jsem se s mnoha lidmi, kteří za sebou už mají dlouhý a produktivní život. A po ránu si vždy dopřávali bohaté snídaně.“

Asi už hoříte zvědavostí, které potraviny Jamie Oliver vybral do svého seznamu. Tady jsou:

  1. Vejce jako zdroj bílkovin, vitamínu D, A, B2 a B12, kyseliny listové a jódu.
  2. Kozí mléko, které je plné vápníku, bílkovin a vitamínů.
  3. Ryby, tělu prospěšné díky vysokému obsahu omega 3 mastných kyselin.
  4. Batáty, neboli sladké brambory, obsahuje vitamíny A, B5 a B6.
  5. Bylinky a zelenina jsou bohaté na hořčík a kyselinu listovou.
  6. Tofu, výrobek ze sóji, vám dodá základní aminokyseliny, železo a vápník.
  7. Vlašskými ořechy doplňte měď, kyselinu listovou a hořčík.
  8. Černé fazole obsahují vysoký obsah vlákniny, železa, kyseliny listové a hořčíku.
  9. Čerstvé ovoce je známé pro své bohaté vitamíny.
  10. Řasy jsou zdrojem železa a vitamínu B12.
  11. Divoká rýže, oproti klasické rýží, je bohatá na vlákninu, hořčík a fosfor.
  12. Česnekem doplníte vitamín C a B6, mangan, selen a plno dalších antioxidantů.
  13. Krevety, které jsou plné hořčíku, zinku, selenu a vitamínů.
  14. Pálivá paprika, se svým vysokým obsahem vitamínu A a C a anitioxidantů.

Sami můžete vidět, že potraviny, které Jamie Oliver vybral, jsou snadno dostupné a téměř každý kuchař z nich dokáže připravit plno chutných pokrmů. A kterými potravinami si prodloužíte život vy?

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button