PrevencePřírodní léčbaRady a tipy

Máte zdravotní potíže? Odpovědí může být i nezdravé střevo

V životě platí jedno důležité tvrzení a tím je, že vaše vnitřnosti mají vždy pravdu. Pokud tedy budete více naslouchat svému tělu a dáte na včasnou intuici, můžete i některým druhů onemocnění předejít…vaše útroby vám totiž poskytnou hned několik pohledů na vaše hormony, gynekologické problémy a určitý diskomfort.

Mnoho z nás si spojuje střevo se žaludkem, ale ukázalo se, že střevo se týká celého gastrointestinálního traktu, tedy i žaludku, jater, úst, jícnu, žlučníku, slinivky břišní, tlustého střeva a konečníku.

Když jsou vaše střeva zdravá a vyvážená, stane se zázrak

Jak poznáte, že je váš zažívací systém na dobré cestě? Tak, že správně reguluje vaše hormony a poskytuje ochranu před patogeny. Obecně je možné zachovat zdraví střev, když praktikujete zdravý životní styl vyváženou stravou, aktivním životním stylem a správnou péčí o sebe. A rozhodně mezi to nepatří velké množství sladkostí, málo spánku, zpracované jídlo a životní stres. To jsou vždy rizikové faktory, které mohou otřást vaším gastrointestinálním systémem, což v konečném důsledku neblaze ovlivní i fungování těla jako celku…

Co přesně zapříčiní mizerné zdraví střev?

Mikrobiom, je různorodá komunita mikroorganismů, které žijí uvnitř střeva. Když mikroorganismy pracují společně, vaše zdraví střev je obvykle v kondici. Nerovnováha v mikrobiomu má však opačný účinek a nepříznivé účinky na vaše střeva. Ve finále i na mozek a řadu hormonálních procesů, např. na produkci estrogenu, která je nezbytná pro zdraví žen. Příliš mnoho nebo zase málo estrogenu, ohrožuje vznikem rakoviny prsu.

Jak mohu dostat své střevo zpět do kondice?

Je rozhodující dodržovat zásady hygieny. Existuje však také mnoho dalších způsobů, jak lze regulovat své střevní zdraví tak, abyste se vyhnuli mnoha gynekologickým i jiným problémům. Žijte aktivně, choďte na procházky, cvičte jógu a pečujte o vaše duševní zdraví. Dostatečně spěte.

Dalším tipem je začlenění probiotik do vaší stravy

Jsou skvělá jídla a doplňky s živými kulturami a výživnými látkami, jako jsou kombucha a jogurty. Byliny a koření jsou také prospěšné. Kurkuma je fantastické koření, které je výborné pro trávení a také zdraví pokožky. Zázvor a máta peprná rovněž vlastní léčivé vlastnosti.

Pokud nejste fanouškem dávání těchto bylin a koření do jídla, můžete je také vypít jako čaj. Když si budeme více všímat, jaké signály k nám tělo vysílá, pomůže nám to dostat se na lepší cestu k posílení zdraví a růstu.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button