JídloZdraví

Náhrada za rafinovaný cukr? Vyzkoušejte agávový sirup

Jelikož je s rafinovaným cukrem spojen vznik mnoha civilizačních onemocnění, snažíme se ho ve své stravě nahrazovat. Volbou může být nejen stévie či med, ale také rostlinné sirupy vyráběné z rýže, čekanky, datlí, agáve či kukuřice. Často si totiž neuvědomujeme, že rafinovaný cukr nekonzumujeme jen ve chvíli, kdy si ho lžičku přidáme do kávy, ale také pokud si dopřejeme pečivo, sušenku či další průmyslově vyráběné výrobky, do kterých je hojně přidáván.

Zdravá alternativa

Díky rozvoji zájmu o zdravé stravování a celkově o zdravý životní styl se můžeme na internetových stránkách se zdravou výživou či v supermarketech setkat s různými alternativami za rafinovaný cukr. Klasickou náhradou se může stát med, který skrývá řadu pozitivních účinků na lidský organismus a je bohatý na důležité živiny. Zasadit si doma za oknem můžete také stévii, kterou však brzy sníte a osladit s ní vše se opravdu nedá. Další volbou jsou rostlinné sirupy. Dnes na trhu narazíte na sirup rýžový, agávový, kukuřičný, datlový, švestkový, čekankový, javorový či brusinkový. Každý sirup má samozřejmě svou jedinečnou chuť, ale například sirup rýžový či agávový můžete přidat i do omáček, jelikož jeho chuť není nijak progresivní.

Proč agávový sirup?

Z agáve se kromě tequily připravuje také sirup. Sirup se z listů získává tak, že se list nařízne a sladká šťáva vytéká ven. Sirup obsahuje množství fruktózy, menší množství glukózy a sacharózy. Jeho glykemický index je nízký a díky tomu nezvyšuje hladinu cukru rychle podobně jako med či rafinovaný cukr. Glykemický index agávového sirupu se pohybuje kolem 30. Zajímavé také je, že agávový sirup je dvakrát sladší než med, tudíž byste ho měli používat v dvakrát menším množství. Obsahuje inulin, které má vliv na zdravou střevní mikrofloru. Jde o probiotikum, které však nestimuluje slinivku k produkci inzulinu. Nic by se však nemělo přehánět, a tak je to také s konzumací agávového sirupu. Vhodné je používat různé druhy sirupů či se zbytečnému slazení spíše vyhýbat.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Back to top button