JídloPrevence

SUPERPOTRAVINY: Co je to? A proč je konzumovat?

Slyšeli jste již několikrát o superpotravinách a jejich účincích? A víte, co to superpotravina je, proč se jí tak říká a zda je důležité ji konzumovat? Superpotravina je označení pro potraviny, které jsou opravdu bohaté na zdraví prospěšné látky, jako jsou vitamíny a minerální látky. 

Označení superpotraviny

Toto označení se začalo používat plně až na počátku 21. století a souvisí především s rozvojem zájmu o zdravé stravování a životní styl. Bohužel se mnohdy jedná také o marketingový tah, který činí výrobce či dodavatelé některým potravin. Superpotravina nemá oficiální definici a používá se pouze jako označení výživných potravin, které mají pozitivní dopad na zdraví. Které potraviny však lze označit za superzdravé? Patří mezi ně například červená řepa, chia semínka, borůvky, nepražené kakaové boby, citrusy, některé druhy ryb, exotické ovoce, různé druhy semínek, mladý ječmen, kustovnice čínská, med či quinoa.

Superpotravina by měla obsahovat:

  • vitamíny
  • minerální látky
  • proteiny aesenciální aminokyseliny
  • antioxidanty
  • zdravé tuky a oleje
  • vlákninu

Pravidelné užívání

Superpotravina se stane superpotravinou, jen pokud ji pravidelně užíváte. Pokud si jednou za měsíc dopřejete jednu maracuju, sníte hrst borůvek a jednou si uvaříte quinou, není to dost. Superpotraviny je nutné pravidelně konzumovat, aby se jejich účinky dostavily. Můžete je různě kombinovat, nemusíte jíst týden v kuse borůvky, apod. Zařaďte je do své stravy tak, aby byla vyvážená a pestrá. Superpotraviny můžete zakoupit na různých internetových stránkách či ve zdravých výživách.

Jaké další superpotraviny můžete vyzkoušet?

Jako o superpotravinách se mluví ve spojitosti s mnohými plodinami. Například granátové jablko, acai, třešeň acelora či brusinky jsou často také označovány za superpotraviny. Jako superpotravinu můžeme chápat i různé ovocné či zeleninové šťávy připravené například z řapíkatého celeru, brokolice, mrkve, řepy, apod. Další superpotravinou jsou různé druhy olejů, ať už rakytníkový, konopný či olivový, také sušené plody ovoce, některé druhy hub (reishi, shi take, hlíva ústřičná), semínka a ořechy, čaj matcha, himalájská sůl či adaptogeny.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Back to top button