Dům a zahrada Jídlo

Netradiční listová zelenina – využijte jejích zdravotních výhod

Profilový obrázek
Napsáno od Renata Bachtíková

Zajisté jste v obchodech narazili na méně tradiční listovou zeleninu – rukolu, řeřichu, šruchu či polníček. Někteří z nás ještě neměli odvahu tuto zeleninu, někdy s prapodivným názvem, vyzkoušet. Věřte, že váš jídelníček nejen zpestří, ale také obohatí a podpoří zdraví i kondici.

Rukola

Má štiplavou chuť kombinovanou s ořechovou vůní. Je to drobná listová zelenina, která má listy podobné pampeliškovým. Obsahuje velké množství vitamínů (A, C, E) a minerály (hořčík, železo, vápník). Hodí se jako doplněk do salátů nebo jako příloha k masům. Můžete ji zkusit restovanou s česnekem.

Řeřicha setá

Dá se pěstovat i v bytě, na okenním parapetu nebo na balkoně. Konzumují se syrové děložní lístky, které mají peprnou chuť a štiplavou vůni. Jsou výborné do pomazánek, salátů, ale můžete jimi dozdobit i obložené chlebíčky.

Šrucha zelená

Je to nízký keřík, který má sukulentní listy a někdo ji, bohužel, považuje za plevel. Roste totiž nejen v zahrádce, ale i mezi dlažebními kostkami, či podél cest a chodníků. Nemá žádné velké nároky na pěstování.

Je to bohatá zásobárna vitamínů a antioxidantů. Také obsahuje velké množství omega – 3 mastných kyselin, vitamíny, minerály (hořčík, železo, vápník) a karotenoidy. Díky kyselině jablečné má nakyslou, až svíravou chuť. Můžeme ji přidat do salátů, polévek nebo dušených jídel. Také jde upravit jako špenát.

Polníček

Tato rostlinka voní po oříšcích. Ukrývá v sobě vitamíny (A,C,E), minerální látky a kyselinu listovou.Listy přidáváme do salátů a lze je kombinovat s červenou řepou nebo tepelně upravit jako špenát.

O autorovi

Profilový obrázek

Renata Bachtíková

Zanechte komentář