Tiskové zprávy

Tipy na zdravou výživu pro děti

Strava dodává našemu tělu základní stavební látky, které podpoří vývoj zdravého a silného organismu, což je, především v dětském věku, velmi důležité hledisko. Proto je vhodné volit vhodnou stavbu jídelníčku a zajistit pravidelné stravování, které je rozděleno do pěti menších porcí během dne.

Díky tomu bude zajištěn rovnoměrný příjem energie potřebné pro fungování organismu a tělo pak nemá tendenci si ji ukládat do zásoby. Můžeme tak předcházet obezitě. Pokud je strava pravidelná a rozdělená do celého dne, nedochází také k přejídání v odpoledních a večerních hodinách.

Pokud si se sestavením vhodného jídelníčku nevíte rady, obraťte se na výživového poradce.

Jídelníček pro děti

Pro úpravu pokrmů je ideální využívat vaření, dušení, pečení či zapékání. Pro jejich dochucování lze využívat některé druhy bylinek, pozor na nadbytečné množství soli. Strava by měla být pestrá a rozmanitá, měla by obsahovat velké množství ovoce a zeleniny, celozrnné produkty, mléko a výrobky mléčné, ryby a drůbež. Mezi kvalitní zdroje bílkovin patří také luštěniny a cereálie. Co se tuků týká, přednost by měly mít především rostlinné druhy. Velmi důležitý je i pitný režim. Pozor na nápoje slazené.

Do jídelníčku zařaďte:

  • Mléko a mléčné výrobky – Jsou nejen zdrojem vápníku, který je nezbytný pro správný růst a vývoj kostí, ale také bílkovin. Nezapomínejte na produkty s probiotickou kulturou, které pozitivně ovlivňují střevní mikroflóru.
  • Cereálie – Ideální jsou druhy méně sladké, v kombinaci s mlékem nebo některým z mléčných výrobků. Je to kvalitní zdroj dobře využitelných sacharidů.
  • Ovoce a zelenina – Ideálně malou porci ke každému jídlu. Nabízí nejen vitamíny a minerály, ale také přírodní cukry a vlákninu. Mají nízkou energetickou hodnotu, avšak dostatečně zasytí. Více energie dětem nabízí ovoce, které je také snáze stravitelné.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button