Rady a tipyReceptyZdraví

Guacamole: nejoblíbenější dip na světě, na léto jako stvořený

Je léto a s ním začíná plno grilování. Chcete ochutnat k masu i něco jiného, než jen hořčici, kečup či kupovaný dresink? Namáčení jídla do guacamole, bylo v rukou Aztéků, kteří s tímto bravurním nápadem přišli.

I když v překladu není tento název až tak originální, neboť se jedná o omáčku nazvanou podle hlavní suroviny, tedy „avokádová omáčka“, na všech stolech je považována za skvost.

Přejmenování do španělsko-mexických slov „aguacate“ = avokádo a „mole“ = salsa, zůstane v gastronomii zřejmě napořád.

Jemná chuť s peprnějším koncem

Guacamole má sice jemnou chuť, ale s přidáním chilli a cibule dokáže vyniknout i u jiných kořenitých výrazných pokrmů. Kdo nemiluje guacamole, nemůže milovat avokádo, což by byla jistě škoda…

Recept – složení:

  • 1 zralé avokádo
  • 1 nakrájené rajče
  • 1/2 nakrájené cibule
  • 1 lžíce limetkové nebo citronové šťávy
  • 1 česnek
  • černý pepř
  • chilli
  • mořská sůl
  • lístky koriandru

Postup:

Avokádo podélně rozřízněte a následně i příčným směrem – to vám umožní dostat se k jádru a vyjmout ho. Lžící z něj vydlabejte dužinu, kterou rozmačkejte vidličkou. Zakápněte šťávou z citronu nebo limety, tak zabráníte zčernání.

Nakrájejte rajčata a cibuli na malé kousíčky. Přidejte nastrouhaný nebo jemně nasekaný česnek. Ingredience dobře promíchejte a v závěru dobře dochuťte solí, pepřem a chilli. Ozdobte lístky koriandru.

Pokud nemáte rádi chuť tohoto mexického koření, můžete jej vynechat a místo toho dát petržel. Když neseženete avokádo, lze si připravit i trochu jiný dip, např. ze salátové okurky a jogurtu.

Rady:

Guacamole dip se hodí k jakémukoliv pokrmu nehledě na roční období. Původním záměrem bylo podávat tuto lahodnou omáčku jako předkrm na klasických kukuřičných tortilách nebo na bruschettách z celozrnného chleba.

Jako příloha se hodí zejména ke kachnímu a krůtímu masu.

Poskytuje soubor makro i mikroživin

Najdete tu bílkoviny, komplexní sacharidy, vlákninu, esenciální mastné kyseliny, vitamín C, železo, vápník, zinek a další.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button