Ostatní Prevence

V jaké poloze je vhodné spát, abyste se vyhnuli bolesti zad

Správná poloha těla během spánku může rozhodovat o vaší následné bolesti páteře, krku a zad celkově. Dopřejte si vydatný spánek ve správné poloze a vyhněte se problémům, které by vám mohla přinést nesprávně prospaná noc.

Spíte na zádech ?

Pokud spíte na zádech a vaše ruce jsou podél těla, zvolili jste jednu z nejzdravějších poloh pro vaši páteř. S kvalitní matrací je tato poloho vašim zádům opravdu příznivá. Páteř je v rovné poloze a váš krk má šanci řádně odpočívat. Vhodné je tedy mít i upravenou podporu pro krk, ne že budete spát na pěti polštářích nebo naopak na jednom zmuchlaném. Bohužel spánek na zádech je často doprovázen nepříjemným chrápáním, což též svědčí o naprosté uvolněnosti vašeho těla.

Poloha s rukama nahoru

Spíte na zádech a máte ruce položené nahoru za hlavu? Zvolili jste polohu, která je pro vaši páteř optimální, podobně jako spaní na zádech s rukama podél těla. Tato spací poloha může mít dokonce vliv na vaši krásu, zpomaluje totiž vznik vrásek, jelikož si obličej neotlačujete do polštáře a pleť je stále napjatá. Jedinou nevýhodou této polohy je možná bolest ramen z dlouhodobějšího spaní v této poloze. Přesto je tento způsob spánku oblíbený především mezi dětmi.

Poloha na břiše

Při spánku v poloze na břiše se vyhýbáte riziku chrápání, ale není příliš vhodná pro váš pohybový aparát. Pokud spíte na břiše, nemůžete dýchat do polštářů a otáčíte hlavu na jednu stranu. Toto otáčení způsobuje silnou zátěž vaší krční páteři. Při této poloze není ani páteř dostatečně podpírána a záda po noci strávené na břiše mohou pekelně zatuhnout a pěkně bolet.

Spánek v poloze plodu

Podobně jako spí dítě v matčině bříšku, spí i někteří lidé. Poloha na boku, přikrčená kolena, která se přitahují co nejvíce k hlavě, je pro mnoho z nás polohou velmi pohodlnou, ale přespříliš nezdravou pro váš krk a záda. Tato poloha není ani vhodná pro celkové zdraví vašeho organismu. Vaše tělo je nepřirozeně ohnuté a nemůže se dostatečně hluboce nadechnout, bránice je příliš stlačená.

Klasika v poloze na boku

Nejčastěji lidé spí v poloze na boku, ale záleží velmi na jakém. Poloha spánku na levém boku poskytuje oporu páteři a chrání tedy i záda a krk. Při této poloze však může docházet k snížení krevního oběhu a ráno vás mohou nepříjemně bolet paže a ramena. Spánek na boku není příliš vhodný pro vaši pleť, která se silně otlačuje. Oproti spaní na pravém boku však nevytváří spánek na levém boku tlak na játra, plíce a žaludek.

Spánek na pravém boku

Pokud preferujete spaní na pravém boku, může docházet k výraznému pálení žáhy. Tento způsob spánku je doporučován ženám těhotným, které potřebují, aby jejich oběhový systém fungoval na 100% a dítě bylo dostatečně okysličováno.

Spěte klidným a bezbolestným spánkem

Bez ohledu na polohu, ve které spíte, můžete váš spánek vylepšit. Základem je samozřejmě pro vás vhodná matrace. Pokud spíte na zádech, dopřejte si malý polštářek na podložení zádového oblouku. Ti, kteří spí na boku by si měli vkládat malý polštářek mezi kolena, lidé spící na břiše by si měli podkládat boky. Před spaním si dopřejte horkou koupel a meduňkový čaj.

Zanechte komentář

loading...