Léčba Návod Prevence Zdraví

Koření, jenž léčí bolest bederní části zad

Profilový obrázek
Napsáno od katerina_knotkova

Mnoho z nás často trápí bolest v bederní části zad. Tento problém obvykle řešíme speciálně určenými baňkami, pomocí masáží či zkoušíme různě cvičit. Někteří dokonce užíváme silné prášky, abychom si od bolesti ulevili.

Naštěstí však nynější studie zjistila, že dvě jednoduchá koření, která běžně v naší kuchyni používáme, právě tento bolestivý problém dokáží vyřešit.

O kterém koření to vlastně mluvíme?

Již výše zmiňovaná studie byla zjišťována na jedné z íránských univerzit lékařských věd, kde se konkrétně zjišťovalo, jaké schopnosti má skořice i zázvor na léčení bolesti svalů.

Stačí denně užívat 3 g skořice či zázvoru a výrazně a dojde k výraznému snížení bolesti svalů, které například vznikají po cvičení, za pouhých 6 týdnů.

Jak je to možné?

Zázvor totiž obsahuje protizánětlivé sloučeniny, jako jsou gingeroly, šógoly, paradoly a zingeron.

Skořice zase zdravé sloučeniny, jako je cinnamaldehyd, cinnamylacetát, cinnamylalkohol a živiny jako je mangan, železo a vápník. Tyto konkrétní sloučeniny inhibují expresi prozánětlivých cytokinů.

Nyní si o těchto dvou zázračných surovinách povíme trošku víc.

Zázvor

O zázvoru se říká, že je to hotový zázrak na světě, protože kromě skvělé charakteristické chuti napomáhá zmírnit příznaky chřipky. Nedávno se dokonce zjistilo, že je schopen zabíjet i rakovinové buňky, uklidňuje kyselý reflux a další různé trávicí problémy a zlepšuje kognitivní funkce.

Zázvor je také velmi účinný proti mořské nemoci, nemoci pohybu a ostatních nemocí, které nám mohou způsobit nevolnost.

Skořice

Skořice se velmi podobá zázvoru. Má totiž také svou charakteristickou chuť a bylo prokázáno, že zlepšuje glukózu a lipidy s diabetem typu 2 a dokonce působí jako velmi silné antimikrobiální činidlo.

A nyní si představíme samotný recept

Zázvor lze ponořit do čaje či být přeměněn na zázvorové pivo nebo zkrátka a jednoduše jakýmkoliv způsobem přidaný do jídla.

Skořice je velmi vhodná jako ochucovadlo ovesných vloček, přidána do jogurtu či si s ní můžeme i dochutit naši kávu. Důležité je, abychom použili ten správný druh skořice, aby byly její účinky co nejsilnější.  Tou nejvhodnější je skořice ceylonská či pravá, protože se doporučuje kvůli nízkému obsahu kumarinu.

 

 

 

O autorovi

Profilový obrázek

katerina_knotkova

error: