PrevenceZdraví

Pijete často kávu a nechcete se jí vzdát? Zde naleznete 7 pozitivních účinků, které potěší každého kafaře

Za několik posledních let se objevilo mnoho informací o škodlivosti této ranní pochutiny. Pokud takovým pověstem věříte, měli byste si přečíst tento článek, který se zabývá 7 zdravotními přínosy kávy, které jsou vědecky ověřené.

Studie totiž prokázala, že pokud nepijete kávu v nadměrném množství, není pro vás a vaše tělo škodnou. Dokonce může mít i pozitivní vliv na lidské tělo. Například se říká, že dlouholetí kafaři vypadají mladší, než opravdu jsou.

A to není vše, proto vám dnes sdělíme další pozitivní účinky popíjení přiměřeného množství kávy.

1. Snižuje riziko propuknutí Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby

Odborníci Výzkumného střediska Alzheimerovy nemoci sídlící v Tampě se soustředili na studii s výsledkem, zda konzumace kávy má vliv na propuknutí Alzheimera. Jak bylo předpokládáno, vědci přišli s výsledkem, že při každodenním popíjení cca 3 šálků kávy se sniží riziko vývoje nemoci až o 65 %.

Další vědci z Brazílie se zabývali vlivem kávy na vývoj Parkinsonovy choroby. Zjistili, že pravidelné pití kávy snižuje vznik Parkinsona až o 20 %.

2. Snižuje riziko vzniku cirhózy

Institut Mario Negri, který sídlí v Itálii, se zabýval výzkumem, jak káva ovlivňuje vzniku onemocnění jater.

Bylo prokázáno, že konzumace kávy může ovlivnit játra, a to tak, že snižuje riziko vzniku cirhózy jater.

3. Podporuje kardiovaskulární systém

Z minulosti jsou známé mýty, které nám říkají o tom, jak je káva škodlivá na lidský kardiovaskulární systém. Ovšem opak je pravdou!

Po několika provedených studiích bylo prokázáno, že lidé pijící přibližně 4 kávy denně mají až třikrát menší riziko vzniku srdečního onemocnění než ti, kteří kávu nepijí vůbec.

4. Snižuje pravděpodobnost vzniku rakovinových nemocí

Dalším mýtem ohledně kávy je, že údajně pomáhá vzniku rakovinových onemocnění. Tento fakt se ale za posledních několik let nikdy neprokázal.

Ale prokázalo se, že pravidelná konzumace kávy snižuje pravděpodobnost vzniku rakoviny prsu a prostaty.

5. Částečně eliminuje riziko vzniku diabetu

Vědci z Dánska se zaměřili na studii s tématem „Káva a Diabetes 2. typu“. Studie prokázala, že cafestol, což je látka obsažena v kávě, zvyšuje produkci inzulínu.

6. Zvyšuje dobu lidského života

Dva známí vědci říkali, že konzumace kávy prodlužuje život. Proto se touto informací začalo zabývat několik výzkumných center po celém světě a přišly s výsledkem, že lidé, kteří kávu pijí pravidelně, žijí déle než lidé, kteří kávu nepijí vůbec.

Na tento výzkum nemělo ani vliv, zda je člověk kuřák či nikoli.

7. Snižuje riziko vzniku kloubních onemocnění

Pravidelná konzumace kávy může také ovlivnit riziko vývoje kloubních onemocnění a žlučových kamenů. Touto informací se zabývali vědci z Harvardu, kteří přišli s výsledkem, že kofein dokáže pozitivně ovlivnit lidský metabolismus.

Pokud jste pravidelným konzumentem kávy, není se proč strachovat. Jen je potřeba to zase s kávou nepřehánět, a proto se doporučuje vypít okolo 3 šálků kávy denně.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Back to top button