PrevencePřírodní léčba

Kdy je vhodná doba na půst? A jak lépe spát?

Víte o tom, že je půst skvělým nástrojem pro hubnutí a současně i na dlouhověkost, zlepšení paměti, spánku a nálady? Neznamená to však, že byste neměli jíst vůbec. Konzumace nejrůznějších šťáv, např. kokosová voda plus zelený prášek plný chlorofylu a smoothie, by však neměla trvat déle, než 5 dní. I tak je tento druh půstu pro někoho nevhodný, je totiž celkem náročný.

Každé tělo je jiné a také podle toho snese i rozdílnou zátěž. Půst se většinou dodržuje dvakrát ročně, zejména na začátku jara a podzimu. Pokud se při držení půstu cítíte slabí, jdou na vás mdloby nebo se vám točí hlava, dopřejte si více jídla. Omezte cvičení, choďte brzo spát a vyhněte se zbytečnému stresu.

Plno lidí má problém se spánkem, že nedokážou vypnout mozek

Existují však přírodní prostředky, které dobrému spánku napomáhají. Odhadem až 30 % populace v určitých fázích jejich života hůře spí. I když třeba spíte, bohužel jen na pár hodin.

Přerušovaný spánek je špatný a přináší s sebou i další zdravotní rizika. Dost lidí také nemůže usnout kvůli tomu, že má nízkou hladinu cukru nebo rozházené hormony či alergie. Když se k nedostatečnému spánku připojí ještě emoce, je to potom provázené a vy ani příčinu třeba nevíte.

Jen tušíte, že když půjdete spát nahněvaní nebo s pocitem strachu, že vám ke spaní nepomůže ani počítání oveček. Doporučujeme vám jógu a bylinky typu: mučenky, kozlíku, heřmánku, magnólie a kalifornského máku. Před spaním se vyvarujte konzumace potravin, které stimulují mozek, což je čokoláda, brambory, sýr, slanina, cukr, klobása a rajčata – všeobecně potravinám, které obsahují tyramin.

Rozmarýn jako lék

Rozmarýn má plno léčivých účinků a patří mezi ně hlavně protizánětlivé a antioxidační vlastnosti. Díky tomu, že je v rozmarýnu obsažena kyselina kávová a rozmarýnová, má tato bylina široký rozptyl použití. Snižuje zánět spojený s astmatem a zlepšuje funkci jater včetně zdraví srdce.

Rozmarýn je také bohatým zdrojem vitamínu E. Může také pomoci předcházet stárnutí mozku a nyní se prokazuje také jako důležitá obrana proti rakovině. Výzkum odhalil, že extrakt z rozmarýnu významně chrání DNA před poškozením volnými radikály.

Tipy pro hlubší spánek

  • Nejezte těžká jídla těsně před spaním
  • Cvičte pravidelně brzy ráno, ale ne pozdě v noci
  • Snižte příjem alkoholu, vyhýbejte se nikotinu a dalším stimulantům
  • Jděte do postele, jakmile se budete cítit ospalí
  • Vstaňte z postele, pokud nejste ospalí – ložnice by měla být používána pouze ke spánku a sexu (vydržte tu bez televize, telefonu nebo počítače)

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button