Ostatní

Naučte se komunikovat, aneb udělejte dojem

Komunikace hraje důležitou roli při formování vaší osobnosti a zároveň pro to, jak vás ostatní vnímají. Možná se vám nejednou stalo, že jste řekli něco hloupého, nebo zcela mimo mísu a na okolí jste mohli zapůsobit jako neinteligentní jedinec. Totiž vše co řeknete, utváří u ostatních obraz na vaši osobnost. A abyste nepůsobili špatně, zkuste před tím, než začnete mluvit, chvíli vyčkat a rozmyslete si svou odpověď. Jak se naučit správně komunikovat vám poradíme v následujících krocích.

Stanovte si cíle

Síla slov byla zdůrazňována již mnoha filosofii a zcela po právu. Z každého rozhovoru se odvozují určité výsledky. Pokud si uvědomíte, jakou sílu slova mají a jak mluvit, abyste dosáhli svého cíle, budete mít vyhráno. Příkladem může být vaše finanční ohodnocení. Mnoho lidí mluví pouze v částkách. Ovšem je dobré svoji požadovanou mzdu odůvodnit svou zkušeností, přínosem a podobně. Pokud budete postupovat tímto stylem, budete úspěšnější.

Otázka je váš přítel

Pokud máte splnit určitý úkol, je lepší klást všetečné otázky. Řekněme, že vám váš nadřízený zadal práci, nebo projekt. Jeho domněnka je taková, že máte dostatečné znalosti a prostředky k jeho zdárnému dokončení. Není-li však tomu tak, nebuďte jen jako pejsek na palubní desce a neodkývejte mu každý bod. Pokud něčemu nerozumíte, raději se zeptejte a ujistěte se, že jsou vaše vize stejné, jako jeho. Ušetříte tak mnoho svého času a energie.

Pochopení situace

Říkat věci ve správný čas vyžaduje pečlivé posouzení situace. Mnoho lidí říká věci, které nejsou vhodné pro dané okolnosti. Než cokoliv řeknete, obzvláště jedná-li se o závažnou situaci, zamyslete se nad pocity druhých, zda mu vaše informace jenom nepřitíží.

Pokud váš klient panikaří, že nedokáže splnit termín dodávek včas, zkuste zůstat klidní. Nikdy nevíte, proč tomu tak bylo, a proto přijměte jeho omluvu a domluvte se na náhradním termínu. Vy sami s tím opravdu nemůžete nic dělat a agrese, výčitky a hrubá slova situaci pouze zhorší.

Buďte empatičtí

Empatie je užitečnou vlastností, díky které dokáže vytvářet propojení s druhou osobou a jednat s lidmi tou nejlepší cestou. Než někoho začnete kritizovat a soudit, zkuste se na chvíli vžít na jeho místo. Pokud budete s lidmi komunikovat se soucitem a pochopením, stane se empatie vaší součástí. Neplní-li člověk vaše očekávání, zkuste zjistit, proč tomu tak je. Možná jsou vaše očekávání příliš vysoké, člověk nemá prostředky k jeho plnění, nebo zrovna prochází životní krizí. Pokud se dokážete do druhého vcítit a najít způsob, jak s ní spolupracovat i nadále, docílíte mnohem lepších výsledků, než při nezájmu o druhého.

Dejte si na čas

Položí-li vám někdo důležitou otázku, poproste ho o čas k rozmyšlení. Ať už je to pohovor do nového zaměstnání, změna pracovního místa, žádost o sňatek, nechte si čas na rozmyšlenou a nereagujte okamžitě, pokud si nejste jistí. Uvědomte si, že přemýšlení vám bude trvat třeba jen několik minut, či hodin, ale rozhodnutí může změnit váš život. Zjistěte, co je pro vás, popřípadě i pro druhého nejlepší volbou.

Můžete si myslet, že výše uvedené rady se lehkou řeknou, ovšem hůř se dodržují. A ano, nově vzniklé situace a potřeba se rychle rozhodovat, může být někdy nepříjemná. Nicméně vezmete-li si krátký čas a porovnáte pro a proti, budete mít svůj život více pod kontrolou. Postupem času se vám všechny komunikační dovednosti dostanou pod kůži a vy už nebudete muset přemýšlet, jak na to.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button