Jídlo

Nejhorší rady na hubnutí – 2. část

V první části jsme se zabývali tím, jaké omyly a mýty kolují kolem hubnutí. Dnes vám ukážeme, jak s hubnutím začít tím správným způsobem.

Co nejíst

Rafinovaný cukr

Cukr, především ten klasický, je velmi škodlivý pro lidský organismus, jak z hlediska hubnutí, tak lidského zdraví. Ve vašem jídelníčku musí být obsažen cukr, ovšem ten zdraví. Do vyváženého jídelníčku se hodí například přírodní sirupy, jako je javorový, agávový a podobně, ovoce, zelenina a obiloviny.

Slazené nápoje

Slazeným nápojům je nejlepší se vyhnout úplně. Pokud nedokážete vypít čistou vodu, obohaťte si ji o citrónovou šťávu, zkuste neslazený ovocný čaj, či velmi naředěnou čerstvě vymačkanou šťávu z ovoce.

Mouka

Obiloviny dodávají do těla vlákninu, která přispívá ke správnému vylučování. Vyhněte se ale bílému pečivu, sušenkám, koláčům, koblihám, a dalšímu pečivu, které je složeno z bílé mouky a někdy dokonce obohaceno o klasický cukr. Vhodné jsou celozrnné potraviny.

Dezert

Jsou tací, kteří nedají bez dezertu ani ránu. A pokud jste zvyklí si občas dát něco sladkého, můžete. Důležité je jen si vybrat správně. Asi každý uzná, že šlehačkový dort není nic nízkotučného, či zdravého. Vhodným dezertem je třeba ovoce, které váš organismus zásobí i značnou dávkou vlákniny. Dopřát si můžete také čokoládu, ovšem hořkou, minimálně se 70% kakaa.

I když vypadají lákavě, je lepší se těmto potravinám vyhnout.

Jak jíst

Nezapomínejte na tuky

Stejně jako cukru a bílkoviny, jsou tuky potřebnou součástí zdravé a vyvážené stravy. Jako výše, i zde závisí na typu tuku. Nevhodné jsou smažené věci a tučné sladkosti. Do jídelníčku však zařaďte zdravé rostlinné oleje: kokosový, olivový, konopný a oříšky.

Dodržujte pravidelný jídelníček

Asi každý je zvyklý na tři jídla denně, jen málo kdo jí méně chodů. Během dne však nezapomínejte ani na svačiny, které jsou důležitou částí jídelníčku. Vhodné je ovoce v dopoledních hodinách, kousek zeleniny, či kysaného mléčného výrobku. Čokoládové tyčinky, sušenky, koláče, nebo cokoliv s nezdravými tuky a cukry se do zdravého jídelníčku nehodí.

Dobrým restartem, jak začít zdravý životní styl, je také půst. Někdo se ho bojí a myslí si, že je to nemožné. Zkuste ho proto v letních, horkých měsících, kdy jsou vaše chutě většinou velmi omezené. Jeden celý den nic nejezte a pijte jen hodně tekutin. Vezměte si den volna, relaxujte a pročistěte svůj organismus.

Nevynechávejte snídaně, které jsou nejdůležitějším jídlem vašeho dne. Mnoho z nás je ve spěchu přeskakuje a prvním jídlem bývá až svačina, v horším případě oběd. Pokud vám nevadí, že máte před dopoledne velmi málo energie, řekneme vám další důvod, proč není dobré vynechávat chody, snídani obzvláště. Tělo musí pravidelně přijímat potraviny pro to, aby mohlo fungovat (s výjimkou postních dnů). Budete-li přeskakovat a nedodržovat jídelníček, váš organismus si řekne, dobře, musíme si uložit energetické zásoby, jelikož se nám jich nedostává. Z dalších jídel se vám tudíž budou více ukládat tuky a vy v domnění, že shodíte pár kil, když nebudete jíst, docílíte opaku.

Dodržovat zdravý jídelníček se může zdát jako velká alchymie a oříšek, se kterým je těžké se poprat. Jakmile si však zvyknete na nový, zdravý způsob života, nebudete se chtít vracet k předchozímu. Nezapomínejte, že pokud se tak rozhodnete, není dobré nárazově držet diety a extrémně sportovat, nýbrž žít konstantní zdravý životní styl s vyváženým jídelníčkem a pravidelnou fyzickou aktivitou.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button