JídloPrevenceZdraví

Několik typů, jak zlepšit svou paměť – 1. část

Žijeme v době pokročilé techniky a smartphonů, které nám připomínají nejdůležitější události, nebo čas, kdy si vzít prášek. I když díky těmto pomůckám nezapomínáme, naše paměť rezaví a my ji trénujeme stále méně. Tento fakt může vést k vyššímu procentu problémům s pamětí ve stáří. Jestli již na sobě pociťujete, že byste se svou pamětí měli začít něco dělat a zlepšit i svou koncentraci, přinášíme vám pár typů, jak na to.

Přidejte do svého jídelníčku potraviny s flavonoidy

Mnoho výzkumů již potvrdilo, že potraviny bohaté na flavonoidy zlepšují paměť. Látky ochraňují zranitelné neurony, zlepšují jejich funkci a podporují růst. Flavonoidy jsou ve vysoké míře obsaženy především v bobulovinách modré a červené barvy, jako jsou borůvky a brusinky. Mezi další potraviny, které obsahují ve velké míře tuto látku, řadíme také švestky, jablka, hrušky, broskve, banány, citrusové plody, ořechy, fazole, červené víno (v malé míře), hroznové víno, bylinky a koření, papriky, rajčata, cibule a lilek.

Omezte příjem alkoholu

To, že alkohol zhoršuje paměť, je docela známý fakt. Je to především díky tomu, že jakmile se dostanete do jisté míry opilosti, vaše tělo přestává vytvářet dlouhodobé vzpomínky a vám se tak ráno může stát, že si prostě nic nepamatujete. Čím vyšší objem alkoholu na ráz vypijte, tím více ničíte svou paměť. Čím častěji budete velké holdovat alkoholu, tím spíše se může stát, že vás výpadky paměti můžou přepadnout i ve střízlivém stavu.

Více sóji a sójových produktů

Sója a produkty z ní podporují mozkovou činnost.

Sója a potraviny z ní vytvořené, se často používají jako náhrada masa, jak u vegetariánů a veganů, či v chudších zemích. Studie zkoumala účinky sójových bobů na lidskou pozornost, paměť a funkci čelního laloku u mladých a zdravých dospělých lidí. Muži i ženy, které po 10 dnů zvýšili svou potřebu sóji, projevovali mnohem lepší výsledky v oblasti jak krátkodobé, tak dlouhodobé paměti. Kromě toho se jim zvýšila i psychická odolnost vůči nepříznivým událostem.

Sledujte roztomilé věci

Možná si myslíte, že si z vás právě dělám srandu. Ovšem výzkum pořádaný na japonské univerzitě přišel se zajímavými výsledky. Přes sto studentů se zúčastnilo sérii experimentů, během kterých se setkávali s obrázky roztomilých zvířat a dětí. Účastníkům po těchto cvičení byla následně prověřena jejich koncentrace a paměť a výsledky byly neuvěřitelné. Ke zlepšení paměti došlo u každého jedince v průměru o 44%.

Jezte jako Pepek námořník

Strava bohatá na železo a kyselinu listovou zlepšuje paměť a koncentraci. Tyto dvě látky jsou nezbytností především pro těhotné ženy a malé děti, ovšem doporučovány jsou také seniorům. Nedostatek železa v těle přispívá ke špatnému prokrvování mozku a snižuje tak jeho funkčnost. Nedostatek kyseliny listové zase snižuje intelektuální schopnosti a zhoršuje paměť především u starších osob. Pro dostatečný přísun těchto látek jezte zelenou zeleninu, jako je řeřicha, špenát, pórek, chřest, či brokolice. Látky jsou ve velké míře také osazeny v čočce, květáku, játrech, vejci, kukuřici, cizrně, mandlích, kaštanech, hovězím masu, fazolích a meruňkách.

Pokračování ve druhé části.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button