Návod

Potřebujete zlepšit koncentraci? Vyzkoušejte jógu – 1. část

Je zcela přirozené, že soustředění během dne klesá a stoupá. Pokud jste schopni se soustředit jen ale krátkou chvíli, možná je potřeba s tím něco udělat. Vašim řešením může být jóga.

Jóga pomůže s koncentrací, která je mentální a duševní kontrolou vaší činnosti. Díky pravidelnému cvičení se tak dokážete soustředit i navzdory okolnímu rozptýlení a udržet své tělo a mysl bdělé.

Dechové cvičení ke zlepšení koncentrace

Bylo prokázáno, že dechové cvičení dokáže zklidnit mysl a zlepšit paměť a koncentraci. Správné dýchání také odplavuje stavy úzkosti. Jedním z těchto dechových cviční je i například Bhramari Pránájáma.

Bhramari Pránájáma

Bhramari Pránájáme je technika, která uklidňuje podrážděné nervy a podporuje činnost celého organismus, nejvíce však mozku. Výdech při tomto cvičení může připomínat bzučení včel. Tato zvuková vibrace má ale silně uklidňující účinek pro tělo i mysl.

Sedněte si vzpřímeně na klidném místě, kde nebudete ničím ani nikým ručení. Lehce se usmějte. Snažte se tento mírný úsměr podržet po celou dobu meditace. Zavřete oči a několik minut jen pozorujte své pocity v těle. Zkoušejte se uvolnit a uklidnit. Nahmatejte si jednou rukou chrupavku, která spojuje vaši tvář a uši. Zhluboka se nadechněte a s výdechem tento bod jemně stlačte. Pokračujte s několika výdechy a nádechy spolu i se stisknutou chrupavkou.

Cvičitelé této praktiky zaznamenali zlepšení v oblasti koncentrace a paměti. Tento typ dýchání také poskytuje úlevu od napětí a potlačuje pocity zlosti a úzkosti. Užitečným může být především pro ty, kteří trpí vysokým krevním tlakem. Někteří dokonce zaznamenaly i zmírnění bolesti hlavy a potlačení migrény.

Pokračování ve druhé části.

Zanechte komentář