Prevence

Proč pít denně sklenku mrkvové šťávy?

Profilový obrázek
Napsáno od Renata Bachtíková

Mrkev je nejpopulárnější a nejuniverzálnější zelenina, kterou můžeme konzumovat jak syrovou, tak i tepelně upravenou. Obsahuje celou řadu vitamínů, minerálů a vlákniny a naopak malé množství kalorií.

  • Podporuje zdraví očí a to především díky beta – karotenu a luteinu, které také pomáhají snižovat riziko ztráty zraku související s věkem.
  • Snižuje riziko vzniku srdečních chorob a to především díky vitamínu A (snižuje oxidační stres, posiluje imunitní systém), vitamínu C (snižuje riziko vzniku ischemické choroby srdeční) a vitamínu K.
  • Působí jako protirakovinné činidlo – podporuje hladinu ochranných antioxidantů v krvi, snižuje záněty a oxidační stres.
  • Zvyšuje imunitu tím, že podporuje tvorbu bílých krvinek. Bez dostatečného množství vitamínu A imunitní systém slábne a hrozí riziko onemocnění.
  • Podporuje zdravé kosti tím, že pomáhá bojovat proti osteoporóze. Vitamín K je nezbytný při vázání vápníku.
  • Podporuje detoxikaci jater, podporuje jejich činnost a brání hromadění tuku.
  • Pomáhá snižovat riziko vzniku Alzheimerovy choroby tím, že snižuje hladinu oxidativního stresu v mozku. Ten může oslabovat nervové signály.
  • Zvyšuje metabolismus díky velkému obsahu komplexu vitamínu B, který pomáhá rozkládat glukózu, tuky a bílkoviny.
  • Urychluje hojení ran a to především díky beta – karotenu.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Renata Bachtíková

Zanechte komentář