Babské radyDatabáze nemocí

Trpíte často na migrény? Zkuste následující triky

Bolest doprovázející migrénu je skutečně nepříjemná a je jí těžké zvládnout. Jedná se o pulzující druh bolesti, která často postihuje jednu stranu hlavy. Bohužel je to tak paralyzující stav, že člověk sotva zvládne vykonávat nějakou činnost, natož v tu chvíli žít jako normální člověk. Zmírněte bolest hlavy tím, že si vezmete za úkol změnit těchto pár věcí.

Jezte hodně vlákniny a omezte cukr

Pokaždé, když si dáte lžíci cukru navíc, zvýšíte jeho hladinu v krvi, což nevěstí nic dobrého. Pro tělo není tento fakt přirozený a může být spouštěčem migrény. Raději zvažte konzumaci zdravých a čerstvých potravin.

Zvládněte stres

Je to největší kámen úrazu, jelikož stres je velkým zdrojem migrén. Pomohou vám i malé dílčí kroky, vyzkoušejte např. 15 minutovou meditaci.

Dostatečně spěte

Všechno se vším souvisí, a když málo spíte, budete druhý den ve stresu, což opět zapříčiňuje bolest hlavy. Nedostatek spánku tak zřejmě přes víkend nedoženete. Nejlepší je spát každou noc nejméně 7 hodin nerušeného spánku.

Korigujte hmotnost

Pokud máte nadváhu, zřejmě budete mít sklony k tomu mít vyšší krevní tlak, což může migrénu v konečném důsledku zhoršovat. Zkuste si udržet stabilní váhu a zahrňte do svého každodenního života nějakou formu cvičení, ze začátku postačí klidně jen 3x týdně.

Veďte si deník bolestí hlavy

Zapisujte si podrobnosti o migréně, co jí asi způsobilo, jaké jsou rizikové faktory, atp. Váš deník by měl být snadno čitelný a měl by se dostat i do rukou lékaře. Je pro něj jistým vodítkem k tomu, aby vám mohl pomoci a lépe nastavit medikaci.

Tím pádem je výbornou zprávou, že se vaše migrény určitě zlepší. Léčba je pak různá, od fyzikální terapie až po změny životního stylu, které nyní už víte. Přemýšlejte o tom, co byste pro sebe mohli udělat, aby vám bylo skvěle.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button