JídloRady a tipy

Dokonalý způsob, jak uchovat letní rajčata – 1. díl

Výroba domácí rajčatové polévky do sklenic je sice trochu komplikovanější, než si koupit polotovar, ale stojí za to. Je plná výživných látek a mnohem zdravější. Jako konzervant tu slouží vlastní kyselina z rajčat.

Aby tomu tak bylo, nesmí být použito více, než 10 kg na 3 šálky zeleniny. Když přidáte příliš mnoho zeleniny, zředíte přírodní kyselinu z rajčat a vaší polévku již nebude možné konzervovat.

Při dodržení tohoto doporučeného poměru můžete polévku dochutit sušenými bylinkami a kořením.

Postup:

Uvařte zeleninu do měkka a udělejte z ní pyré. Použijte k tomu mixér, ale pár malých kousků rajčat nevadí. Komu vadí slupky z rajčat, je potřeba ji sundat.

Jaká rajčata použít?

Nejlepší rajčata jsou ta, která mají silnější a masivnější stěny s menším obsahem vody. Ve výsledku budete mít více rajčat a méně šťávy, tzn. jediné – polévka se rychleji zahustí.

Malá rajčata mají navíc skvělou chuť a dobře fungují při přípravě domácí rajčatové polévky. Do polévky je lepší použít také kyselinu citronovou, pokud konzervujete cokoliv související s rajčaty.

Možná se obáváte, že citronová šťáva ovlivní chuť polévky. Mírně ano, ale polévka tím dostane trochu ostřejší ráz.

Konzervovaná polévka se servíruje tak, že ji jednoduše přelijete do hrnce, ohřejete a vlijete tolik mléka nebo smetany, kolik potřebujete.

Rajčata – zdroj lykopenu

Lykopen je antioxidant, který bojuje s molekulami nazývanými volné radikály. Ty mohou poškodit vaše buňky a ovlivnit celý proces imunitního systému. 

Z tohoto důvodu, potraviny s vysokým obsahem lykopenu, jako jsou třeba rajčata, snižují pravděpodobnost rakovinu plic, žaludku nebo prostaty. 

Některé výzkumy naznačují, že mohou také pomoci předcházet nemocem ve slinivce břišní, tlustém střevě, krku, ústech, prsou a děložním čípku.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button