JídloZdraví

Jak snížit celkový počet kalorií? Prostřete si svůj zimní stůl

Nikdo z nás nemá rád, když stoupne na váhu a ukazuje mu více kg. I z toho důvodu jsme pro vás připravili seznam surovin, který vás zasytí, a přesto nemusíte být stále u plotny v kuchyni. Lze to i snadno a jednoduše, tak si nekomplikujte život.

Fíky a datle

Máte chuť na něco sladkého? Zkuste fíky a datle. Ač třeba fíky mají vysoký obsah cukru, jedná se o cukr přírodní. Je tedy rozdíl si dát sušenku nebo fíky. Mimo to, vlastní hodně vlákniny stejně jako datle, ty jsou navíc skvělým zdrojem draslíku. Dají se přidat do salátů nebo se jimi dát posypat jiný ovocný pokrm, někdo je rád jen tak, samotné do hrsti.

Brusinky

Nízkokalorické s vitamínem C, to se bude na zimu hodit. Jedí se čerstvé, ale mohou se i zmrazit. Pak je můžete kdykoliv vytáhnout z mrazáku a upéct si svůj oblíbený koláč.

Batáty

Zapomeňte na nudné bílé brambory, sladké brambory mají lepší chuť a jsou mnohem výživnější. Sladké brambory se pyšní draslíkem, manganem, vlákninou, bílkovinami, vitamínem B6, vitamínem C a vitamínem A. Vhodné jsou jako příloha, také dezert. Batátové hranolky si oblíbí hlavně vaše děti. Stačí je nakrájené v tomto tvaru vyskládat na plech, posypat solí a pokapat olivovým olejem.

Jablka a hrušky

Zdroj vlákniny s vysokým podílem vitamínu C, z toho vyplývá jen jediné, jsou výtečné na dezerty po celou zimu. Připravte si tento: rozkrojte a pečte je se skořicí a muškátovým oříškem. Tomuto zdravému dezertu neodoláte.

Citrusy

Ač máte pocit, že jsou typické pro letní období, jezte je taktéž v zimě. Do ponurého chladného dne vám vnesou trochu slunce v duši. Jsou nadopované vitamíny C a vlákninou. Zkuste pomeranče, grapefruity či mandarinky.

Dýně

Spadá do tykvovité zeleniny. Velmi zdravé zimní jídlo, které nemusíte už dále sladit. Dýně má velké množství přírodního cukru, dále pak i vitamín A, C, niacin, draslík, hořčík a železo.

Květák

Univerzální zelenina, která se dá využít jako příloha, ale i do polévek. Využijte sílu květáku místo brambor. Poduste ho a rozmačkejte. Květák snižuje hladinu cholesterolu a dokonce bojuje proti rakovině. To je dost na jeden malý bílý květáček!

Řepa a mrkev

Sladká sama o sobě a velmi dobrý posilovač zdraví. Ukrývá v sobě draslík, železo, vitamín C a vlákninu. Mrkev je skvělá v tom, že i když jí uvaříte, zachová si všechny své živiny (vitamín A, B6 a C, thiamin, draslík, vláknina, také betakaroten). Krásně změkne a je sladší. Vláknina je dobrým pomocníkem v boji proti rakovině.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button