Krása Návod Prevence

Lze ovlivnit předčasné šedivění vlasů?

Třebaže věk, kdy nám začnou šedivět vlasy, určují geny, může nedostatek některých vitamínů způsobovat jejich předčasné šedivění. Jestliže ve vašem jídelníčku chybí vitamíny nezbytné k produkci melaninu, vlasy mění barvu.  Co tedy nesmí v našem jídelníčku scházet?

Kyselina listová, která je obsažena v listové zelenině, brokolici, citrusovém ovoci či rajčatech.

Vitamín B12 najdeme především v rybách, červeném masu, játrech, vejcích a mléčných výrobcích. Jeho nedostatek způsobuje nižší produkci červených krvinek.

Biotin hraje důležitou roli při zdravém růstu vlasů. Jeho nedostatek může tudíž vést i ke ztrátě barvy vlasů. Potraviny bohaté na biotin jsou kuřecí a červené maso, vejce, mléko a mléčné výrobky.

Vitamín B5 je známý též jako kyselina pantotenová. Jeho nedostatek snižuje tvorbu melaninu. Potřebujete – li zvýšit jeho hladinu, zařaďte do jídelníčku slunečnicová semena, brokolici, houby, rajčata nebo avokádo.

Vitamín E se svojí antioxidační aktivitou také zpomaluje proces šedivění vlasů. Pro zvýšení obsahu vitamínu E přidejte do jídelníčku oleje z pšeničných klíčků, kukuřici, brokolici a zelenou listovou zeleninu.

Zdroj

Zanechte komentář

loading...