KrásaPrevenceRady a tipy

Lze ovlivnit předčasné šedivění vlasů?

Třebaže věk, kdy nám začnou šedivět vlasy, určují geny, může nedostatek některých vitamínů způsobovat jejich předčasné šedivění. Jestliže ve vašem jídelníčku chybí vitamíny nezbytné k produkci melaninu, vlasy mění barvu.  Co tedy nesmí v našem jídelníčku scházet?

Kyselina listová, která je obsažena v listové zelenině, brokolici, citrusovém ovoci či rajčatech.

Vitamín B12 najdeme především v rybách, červeném masu, játrech, vejcích a mléčných výrobcích. Jeho nedostatek způsobuje nižší produkci červených krvinek.

Biotin hraje důležitou roli při zdravém růstu vlasů. Jeho nedostatek může tudíž vést i ke ztrátě barvy vlasů. Potraviny bohaté na biotin jsou kuřecí a červené maso, vejce, mléko a mléčné výrobky.

Vitamín B5 je známý též jako kyselina pantotenová. Jeho nedostatek snižuje tvorbu melaninu. Potřebujete – li zvýšit jeho hladinu, zařaďte do jídelníčku slunečnicová semena, brokolici, houby, rajčata nebo avokádo.

Vitamín E se svojí antioxidační aktivitou také zpomaluje proces šedivění vlasů. Pro zvýšení obsahu vitamínu E přidejte do jídelníčku oleje z pšeničných klíčků, kukuřici, brokolici a zelenou listovou zeleninu.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button