Návod

Nejčastější chyby, které člověk dělá při držení těla

V moderní době se člověk potýká s vysokou dávkou stresu, které musí každý den čelit. Nedávný výzkum ukázal, že drtivá většina lidí má díky tomu středně těžké až těžké problémy s držením těla. Po přečtení toho článku budete vědět, zda k nim patříte také a jak se vyvarovat nesprávným krokům v každodenním životě. Nesprávným držením těla si můžete způsobit různé zdravotní komplikace. Pojďme se tedy společně podívat, co je správně a co ne.

V tomto článku vám ukážeme pět nejčastějších problémů s držením těla, který jsou způsobené každodenním sezením v zaměstnání i ve volném čase.

Přílišné vytáčení nohy

pro

Identifikace

Vyzkoušejte podle obrázku následující pokus. Rovně se postavte, předkloňte a položte dlaně 2,5 cm od chodidla. Prázdný prostor mezi nohou a rukou by měl být z obou stran stejný. Pokud se váš kotník dotýká ruky či vaše noha přesahuje mimo, trpíte vytočenou nohou.

Příčina

Příčinou může být nadváha, těhotenství, špatná obuv nebo sportování na tvrdé ploše.

Řešení

Jestliže trpíte nadměrným vytáčením nohy, doporučuje se především volit chůzi na boso. Posílíte tím kotník a vrátíte nohu do správné polohy.

Vystrčené boky

2-2

Identifikace

Postavte se s rovnými zády do pohodlného postoje, bez jakéhokoli narovnání těla. Zjistěte, zda není vaše pánev příliš vystrčená dopředu podle obrázku nahoře.

Příčina

Příčinou tohoto stavu může být přílišné sezení s nedostatkem protahování.

Řešení

Pro lidi, kteří trpí touto vystrčenou pánví, se doporučuje každodenní provádění cviků posilující a protahující boky a pánev.

Hrbení

3

Identifikace

Požádejte někoho ve svém okolí, aby vyfotil vaše celé tělo z profilu. Pokud je horní část nahnutá více než 45 ° (viz obrázek výše), máte nejspíše problém se špatným zakřivení v horní části zad.

Příčina

Příčinou hrbení bývá špatné sezení u počítače či pracovního stolu.

Řešení

Pokud pracujete u pracovního stolu, dejte si více pozor na správné sezení, popřípadě investujte do kvalitní pracovní židle nebo do gymnastického míče, který může nahrazovat klasickou židli. Zpočátku vám narovnávání zad může být nepříjemné a způsobovat bolest, proto s pravidelným protahováním zvolte i masáže.

Vytočené rameno

4

Identifikace

Na tento test budete potřebovat dvě pera. Jedno pero si dejte do jedné a druhé do druhé ruky a postavte se rovně se svěšenýma rukama podél těla. Pokud pera směřují rovně, zatímco jsou vaše ruce maximálně uvolněné, znamená to, že máte správné držení těla. Pokud jsou však pera namířena dovnitř, máte problém týkající se vytočených ramen.

Příčina

Příčinou může být nesprávné sezení, zejména při práci v kanceláři při psaní na počítači. Způsobeno to však může být nesprávným cvičení s těžkou vahou v posilovně (především při posilování hrudníku).

Řešení

Abyste se zbavili špatného držení ramen, je v první řadě potřeba se naučit správně sedět při práci na počítači. Také je nutné zařadit do svého každodenní režimu protahování a správné posilování vrchní části těla a občas si dopřát zdravotní masáže.

Špatné držení hlavy

5

Identifikace

Abyste zjistili, zda máte správné držení hlavy, je zapotřebí, aby vás někdo vyfotil z profilu tak, že prstem označíte kost na rameni a druhou rukou ušní lalůček. Pokud jsou ruce v jedné linii, vaše držení těla je správné. Pokud váš ušní lalůček předbíhá rameno, máte problém s držení hlavy.

Příčina

Příčina je pouze jedna a to nesprávné sezení při práci u počítače či pracovního stolu.

Řešení

V první řadě si zjistěte, jak byste měli držet hlavu, aby byla ve správné linii s celým tělem. Snažte se hlavu tlačit co nejvíce dozadu a uvolnit krk. Toho nejlépe docílíte se správným a pravidelným cvičením a příjemnou masáží.

Pokud jste zjistili, že vaše držení těla není správné, nezoufejte. Je to totiž první a nesmírně důležitý krok ke správnému držení těla a zdravému způsobu života.

Zdroj

Zanechte komentář