JídloPrevenceZdraví

Několik typů, jak zlepšit svou paměť – 2. část

V předchozí části jste se především dozvěděli, jaké potraviny zařadit do jídelníčku pro výkonnější fungování mozku. Také jste se mohli dočíst o jedné japonské kuriozitě s roztomilými věcmi. Dnes se zaměříme na to, jak trávit svůj volný čas, aby netrpěla paměť a koncentrace.

Žijte společenským životem

Podle studie zveřejněné v časopise o zdraví vydávaného Harvardskou univerzitou, mají starší lidé, žijící na území USA, lepší paměť, pokud žijí aktivním společenským životem. Rodina, dobrovolná činnost, kontakt s dětmi a sousedy, to vše bylo zahrnuto do studie. Starší lidé byli sledováni po dobu šesti let, během kterých bylo zjištěno, že kognitivní funkce mozku zůstávají neporušené u těch lidí, kteří žijí aktivním životem v příjemné společnosti.

Pravidelně cvičte

Hipokampus je část mozku, která má na starost emoce, paměť a autonomní nervový systém. S přibývajícím věkem, či při zvýšené konzumaci alkoholu, se velikost hipokampu zmenšuje. Podle výzkumu však bylo zjištěno, že aerobní cvičení každý týden po dobu jednoho roku, pomáhá udržovat velikost a dokonce zvětšit kapacitu hipokampu až o 2%. Tento fakt má za následek zlepšení funkce paměti. Začněte proto pravidelně cvičit i v pokročilejším věku.

Zkuste cvičit jógu

Jóga a meditace pomáhají jak při zvýšeném stresu, tak proti nesoustředěnosti a výpadkům paměti.

V dnešní době existuje tolik věcí, které lehce dokážou odpoutat naši soustředěnost na práci. Hektická doba s sebou nese více lidí, kteří mají problém se soustředit a podávat tak vysoké výkony. Do studie o koncentraci a józe bylo zapojeno přes 200 studentů, kteří byli často vystavováni nezdravému stresu. Díky tomu měli problém se soustředěním. Studenti byli rozděleni na dvě skupiny, z nichž jedna cvičila pravidelně po dobu 7 týdnů jógu a meditovala. Tito studenti byli ve výsledku mnohem odolnější vůči stresu a zlepšila se jim jak paměť, tak koncentrace.

Mějte koníčky

Poslední výzkum, který byl proveden na ženách v důchodovém věku, zkoumal propojení paměti a koníčků. Tyto ženy trávily aktivně čas svou zálibou, ať už to byl poslech hudby, chození do kina, zahradničení, vaření, hraní her, kurzy kreslení, luštění křížovek, nebo čtení knih. Ženám, které svůj volný čas začaly trávit zajímavějším způsobem, se zlepšila paměť v průměru o 11%.

Zkuste změnit svůj život. Buďte více společenští, cvičte, mějte zdravý jídelníček plný potravin podporující mozkovou činnost a dělejte to, co vás baví. Uvidíte, že váš život bude nejen šťastnější, ale také koncentrace a paměť mnohem silnější.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button