Prevence

Prohřejte své tělo s pomocí koření aneb co vás na podzim zahřeje

Zima už pomalu vystrkuje růžky a první mrazíky se hlásí o pozornost. Vaše tělo to jistě pociťuje a touží po zahřátí, které mu můžete dopřát v podobě horké sprchy, sauny či zahřívacích masážních olejů. Co však vaše tělo může zahřát zevnitř? Skvělou volbou pro vás může být koření, které prohřeje organismus zevnitř a nastartuje vás metabolismus, což je přesně to, co potřebujete, abyste se chránili před nabalováním podzimního tuku. 

První místo drží zázvor

Zázvor můžeme považovat za nezbytnost, která by nás měla doprovázet během chladných dnů. Dnes ho seženete již v každém supermarketu a ochrání vás preventivně před chřipkou a nachlazením. Má totiž antibakteriální a protizánětlivé vlastnosti, které je potřeba si během podzimu a zimy dopřát. Zázvor zahřívá organismus zevnitř díky gingerolu, látce, která je svým složením podobná kapsaicinu, látce, kterou obsahují chilli papričky. Dopřejte si preventivně domácí zázvorovou limonádu, zázvorový čaj, kandovaný zázvor či zázvorové bonbony. Zázvor se skvěle hodí i do asijských jídel či si můžete upéct zázvorový dezert. Skvěle chutná kuře na zázvoru s medem.

Skořicová pomoc

Vůně a chuť, na kterou vzpomínáme při prvním ochlazení. Skořici v Čechách bereme jako naprosto běžnou, i když se jedná o exotické koření. Skořice má skvělé zahřívací schopnosti a má pozitivní vlivy na trávení. Působí antibakteriálně a pomáhá v boji proti bacilům. Dopřejte si ji do jogurtu, čaje s mlékem, ranních kaší či do smoothie. Přidat ji můžete do všeho, co je sladké či do pokrmů s kari, s kterým chutná skvěle. Výborná je dýňová polévka s kari a se skořicí.

Pepřová klasika

Zahřívací vlastnosti vám přináší i běžně používaný pepř, který podpoří také spalování přebytečných tuků a vylučování hlenů. Obsahuje piperin, látku, která dokáže tlumit bolest. Dopřejte si do svých pokrmů pepř a rozlučte se s pocitem zimy. Pepř můžete použít běžně při dochucování pokrmů či ho přidat do svého smoothie.

Záchrana v podobě chilli

Pro milovníky pálivého máme dobrou zprávu. Chilli papričky zahřívají díky obsahu kapsaicinu, který nejenže nastartuje metabolismus, ale pomůže ve vyplavování endorfinů a serotoninu, což vám navodí lepší náladu, kterou přes pochmurné dny potřebujete. Chilli se skvěle hodí i při rýmě, jelikož uvolní ucpaný nos. Má skvělý vliv i na váš trávící trakt, jelikož dezinfikuje.

Jáhly?

Ano, i konzumace jáhlů vás může zahřát. Působí také antidepresivně a dopřávají vám dávku energie. Nezatíží ani váš trávicí trakt, jelikož jsou snadno stravitelné. Dopřejte si je alespoň občas během chmurných dnů. Zapéct je můžete se sušeným ovocem či si uvařit jahelnou kaši.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Back to top button