PrevenceZdraví

Proč vůně tmavé čokolády potlačuje chuť k jídlu?

Kdo by neměl rád čokoládu! Máte nutkání si kousek dát, ale bojíte se, že přiberete a tuk se uloží do břišních partií? Zůstaňte v klidu. Navzdory množství kalorií v průměrné čokoládové tyčince, studie ukazují, že i její aroma vám může pomoci sníst méně.

Výzkumy hovoří jasně

Dokazuje to i provedený výzkum, kdy skupina mladých žen konzumovala 30 gramů rozpuštěné tmavé čokolády s 85% obsahem kakaa. Bylo zjištěno, že ženy se cítily méně hladové. Tmavá čokoláda a její jedení je slast.

Když jste nachlazení, hůře vychutnáváte jídlo, což je úzce spjato i s vaším čichem. Ucpané dutiny zapříčiní, že jídlo chutná nevýrazně. Jedna teorie spočívá v tom, že ochutnávka nebo vůně hořké čokolády, přiměje váš mozek k tomu, aby si myslel, že jste mu dali čokoládu. A následně na to reaguje i vaše tělo – mozek vyšle signál do žaludku, aby uvolnil hormon apetitu – ghrelin a chuť na jídlo klesá.

Tmavá čokoláda není jedinou vůní, která tlumí chuť k jídlu. Některé studie poukazují na to, že i závan máty peprné nebo banánu, má za následek menší chuť k jídlu. Tmavá čokoláda je bohatým zdrojem protizánětlivých látek zvaných flavonoidy. Ty snižují krevní tlak a snižují riziko zánětu uvnitř stěn tepen. Snížíte tak možnost kardiovaskulárních chorob a mrtvice.

Nemusíte se cítit provinile

Dokonce i kardiologové doporučují jíst trochu tmavé čokolády. Klíčem k úspěchu je ovládat porce a samozřejmě nezhltnout celou čokoládu naráz. Podívejte se na tyčinku z tmavé čokolády. Obsahuje nejméně 70 procent kakaa? Procenta jsou nepřímým měřítkem hladiny flavonoidů v tyčince. A co se týče obsahu cukru, tam volte produkty s méně, než 7 gramy cukru nebo ještě lépe, s nekalorickým přírodním sladidlem. Nejezte mléčnou čokoládu, má vyšší obsah cukru a chybí jí zdravé flavonoidy pro posílení srdce.

Sečteno a podtrženo

Mějte po ruce tmavou čokoládu, když udeří chuť! Možná vás přejde pouze tím, že si k ní přičichnete nebo si dáte čtvereček či dva. Jedině tím získáte, v tomto množství je zdraví přínosná. Tmavá čokoláda je dokonce zdrojem některých minerálů, jako je železo a hořčík – minerál, který pomáhá kontrolovat krevní tlak a je rozhodující pro naše zdraví.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button