PrevenceZdraví

Horčík jako doplněk stravy: jeho nejlepší a nejhorší kombinace

Počet lidí, kteří užívají hořčík jako doplněk stravy pro lepší zdravotní stav, se neustále zvyšuje. Existuje však mnoho typů hořčíku jako doplňku. Hořčík totiž musí být vázán na jinou látku nebo minerál, aby ho lidský organismus dokázal absorbovat. Všechny doplňky hořčíku, tak poskytují ještě další zdravotní výhody. My vám dnes ukážeme, jaké formy hořčíku jsou nejlepší a jakým byste se měli raději vyhnout.

Nejlepší formy hořčíkových tablet

Citronan hořečnatý

Tato forma hořčíkových tablet je nejpopulárnější. Je levná a zároveň snadno vstřebatelná. Kyselina citrónová, která je zde obsažená, působí jako mírné projímadlo. Tento typ hořčíku je ideální pro lidi trpící zácpou, nebo pro osoby mající problémy s tlustým střevem či konečníkem. Neměli by ho však užívat lidé s inkontinencí stolice.

Hořčík s taurinem

Tento typ doplňku je nejlepší volbou pro lidi trpící kardiovaskulárním onemocněním. Látky v nich obsažené zabraňují srdeční arytmii a chrání srdce před infarkty. Tento typ hořčíku se snadno vstřebává a nevyvolává žádné vedlejší účinky.

Hořčík s malátem

Potýkáte se s častou únavou? Ten typ je určený pro vás. Důvod je prostý. Obsažená kyselina jablečná je plná důležitých enzymů potřebných k výrobě energie. Iontové vazby mezi hořčíkem a kyselinou jablečnou jsou velmi slabé, tudíž jde o typ doplňku, který se snadno rozpouští v těle.

Hořčík s glycinem

Pokud chcete brát hořčík dlouhodobě, tato forma doplňku vitamínů je pro vás ideální. Glycin je velmi zdravá aminokyselina, která působí proti překyselení žaludku a nevyvolává žádné vedlejší účinky.

Chlorid hořečnatý

hořčíkChlorid hořečnatý obsahuje pouze 12% hořčíku, ale neuvěřitelně rychle se dokáže absorbovat do těla, kde podporuje růst buněk a detoxikaci organismu. Sloučenina s chloridem zlepšuje i funkci ledvin a podporuje látkovou výměnu.

Uhličitan hořečnatý

Tento typ vitamínového doplňku je velmi oblíbený a nejdostupnější formou hořčíku. Na chlorid hořečnatý se však mění až v našem žaludku, kdy přijde do styku s kyselinou chlorovodíkovou. Pokud vás sužují poruchy s trávením a špatná funkce žaludečních šťáv, je tato forma hořčíku jako stvořená pro vás.

Nejhorší formy hořčíkových tablet

Oxid hořečnatý

Bohužel, tato forma doplňku je nejčastější formou nabízenou lékárnami. Oproti výše uvedeným je hořčík ve velmi malém množství absorbován do našeho těla.

Síran hořečnatý

Síran hořečnatý je spíše známý pod názvem Epsomská sůl. Tento typ hořčíku je úžasným pomocník trpíte-li na zácpu, ale bohužel také velmi nebezpečný. Je velmi jednoduché se tímto hořčíkem předávkovat.

Glutamát a aspartát hořčíku

Jestli je nějaký doplněk, kterému byste se měli vyhnout, tak jsou to tyto dva typy doplňků stravy. Kyselina glutamová a kyselina asparagová patří mezi nebezpečná umělá sladila, známé také pod názvem aspartam. Jsou nevhodné pro děti a četné výzkumy dokázaly, že vyvolávají bolesti hlavy, vyrážky a podobně. Tento typ doplňku by vám tedy spíše uškodil.

Nejlepší a nejhorší formy hořčíku již znáte. Pokud ho tedy budete vybírat, pročtěte si etiketu a vybírejte důsledně. Nyní je jen na vás, který typ doplňku stravy si vyberete, a který necháte raději ležet na pultech lékárny.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button