NezařazenéPrevenceRady a tipy

Přírodní tipy, jak bojovat proti nespavosti

Jsou 4 hodiny ráno, v práci vás čeká důležitý projekt, ale ať už se snažíte sebevíc, usnout prostě nemůžete. Rozhodně nejste sami. Problém nespavosti řeší miliony lidí na celém světě; Centrum pro kontrolu a prevenci nemocí v USA odhaduje, že tímto problémem trpí až 10 % populace. Mnoho pacientů se uchyluje k užívání prášků na spaní nebo speciálním bylinám, které jim pomáhají usnout. V mnoha případech však nejsou tyto intervence dlouhodobě doporučovány, zvláště pokud je nedostatek spánku způsoben přepracováním či stresem.

Naštěstí však existuje celá řada přírodních prostředků, jak si pomoci kultivovat své spánkové vzorce. Ty nejlepší z nich jsou popsány níže.

Dejte si před spaním horkou sprchu

Studie provedená v roce 1985 zjistila, že lidé, kteří se sprchují před psaním teplou vodou, většinou rychleji usínají a mají také kvalitnější spánek. Když totiž usínáme, tělo se přirozeně ochlazuje. A po horké sprše začíná proces ochlazování ihned, tudíž se organismus na spánek lépe připraví.

Pravidelné cvičení

Další studie Severozápadní univerzity zjistila, že dříve neaktivní lidé, kteří začali cvičit alespoň 4x do týdne, hlásili lepší kvalitu spánku. Pravidelné cvičení, dokonce i velmi mírné, způsobuje hormonální procesy v těle, které vás unaví, a usnete poté rychleji, než kdybyste celý den seděli.

Zkuste jógu a meditaci

Jóga a jiné formy meditace jsou zvláště vhodné pro osoby, jejichž nespavost je spojena se stresem a duševním neklidem. Studie ukázaly, že meditace je velmi účinná při zlepšování kvality spánku a bojuje proti nespavosti. Dokonce i jednoduché meditační techniky, jako jsou dýchací cvičení, vám pomohou lépe spát.

Sledujte to, co jíte

Pokud jíte před spaním těžká jídla, vaše tělo je přetížené, což způsobuje, že je pro něj mnohem těžší uklidnit se. Zdržte se těžkých a kořeněných jídel nejméně 2 hodiny před spaním, aby se vaše tělo lépe soustředilo na přípravy ke spánku než na trávení.

Odpoledne žádný kofein

Jestliže večer pijete kávu nebo čaj, usínání je pro vás těžší. Kofein stimuluje váš centrální nervový systém až 5 hodin po konzumaci! Tím, že se po obědě vyhnete čaji, kávě, čokoládě a dalším povzbuzujícím nápojům, výrazně zvýšíte své šance na jednodušší usínání a kvalitnější spánek.

Příjemné prostředí

Dalším aspektem, který je často přehlížen, je povaha spánkového prostředí. Ujistěte se, že vaše ložnice je dostatečně tichá a temná, se správnou teplotou. Pokud můžete, odeberte všechny elektronické přístroje, které vás zbytečně rozptylovali, především notebooky a televize. Svou pozornost také věnujte lůžkovinám, investujte do kvalitních matrací i postelí.

Vypracujte si spánkovou rutinu

Spousta lidí, kteří trpí poruchami spánku, chodí spát nepravidelně. Několik dní po sobě jdou do postele ve 2 ráno, pak zase uléhají kolem 11. hodiny. Tím narušují přirozený čas svých biologických hodin a způsobují si zbytečně problémy.  Právě vytvoření spánkové rutiny vám pomůže naladit vaše vnitřní hodiny tak, aby vaše mysl a tělo byly připraveny vypnout každý den ve stejnou dobu. Ujistěte se, že chodíte spát každý den ve stejnou dobu, i když následující den nepracujete.

Zdroj

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button