Tiskové zprávy

Podpořte své zdraví kvalitním masem z tuňáka

Rybí maso je zdrojem celé řady tělu prospěšných látek, které výrazně snižují riziko srdečních a cévních chorob, podporují zdravý vývoj zraku, kostí a nervové soustavy. Kromě vitaminů a minerálů také obsahuje tělu prospěšné tuky. Nejvíce jich obsahují losos, makrela či tuňák.

Zdravotní přínos tuňáka

Jeho maso je zbarveno různými odstíny červené barvy. Druh zbarvení závisí na místě, odkud ryba pochází. Obsahuje celou řadu tělu prospěšných látek – minerály (sodík, draslík, vápník, hořčík), stopových prvků (jód, fosfor, železo, selen) a vitamínů (A, B1, B2, B12,D).

Velice důležitý je obsah jódu, který je nepostradatelný pro správnou funkci štítné žlázy (reguluje látkovou výměnu, nervovou soustavu, srdeční tep). Jeho nedostatek během nitroděložního vývoje může způsobovat nejen poruchy tělesného růstu, ale i sluchu.

Nezanedbatelný je i obsah tryptofanu, který pozitivně ovlivňuje naši náladu. Mozek jej totiž umí přeměnit na serotonin – „hormon štěstí“.

Maso tuňáka

Maso je chuťově nevýrazné, takže záleží pouze na druhu zpracování. Tuňák je nepostradatelnou součástí především orientální kuchyně, v níž se používá na výrobu tradičního sushi.

Velmi chutné jsou i steaky či grilované maso. Milovníci netradičních chutí a směsí zajisté ocení tuňákový salát, který může být nejen svačinou, ale v horkém letním dni i lehkým obědem.

Salát s tuňákem může obsahovat celou řadu ingrediencí – těstoviny a celou řadu zeleniny. Na jeho výrobu můžete použít jak maso doma připravené, tak i zakoupené v obchodech, kde je k dostání nakládané ve slunečnicovém či olivovém oleji. Pikantní chuť dodají salátu různé orientální přísady, například papričky JALAPEÑOS.

Jste-li milovníci jednohubek nebo chlebíčků, z tuňáka se dá připravit lahodná tuňáková pomazánka. Můžete ji použít jako zdravou svačinku či dietní večeři. Tuňákovou pomazánku mívají rády i děti.

 

Při výběru tuňáka je zapotřebí dbát na kvalitu, osvědčeným prodejcem je www.kvalitnitunak.eu, který nabízí široký sortiment té nejvyšší jakosti.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button