PrevenceZdraví

Potraviny, které zvyšují HDL cholesterol přirozeně

Možná si myslíte, kdo na zemi potřebuje zvýšit svůj cholesterol? Za prvé, HDL je vlastně dobrý druh cholesterolu. Za druhé, více než vysoké množství cholesterolu je největší hrozbou poměr dobrého cholesterolu ke špatnému cholesterolu, který způsobuje potíže jednotlivcům. Průměrný „zdravý“ poměr LDL k HDL cholesterolu je 4: 1; čím bližší je poměr, tím lepší.

Přirozeným zvýšením hladiny HDL a zlepšením tohoto poměru zlepšíte své zdraví a snižujete negativní dopad LDL cholesterolu na vaše tělo. Je to proto, že HDL působí jako cholesterolový čistič, vyčistí LDL z těla a zabraňuje tomu, aby špatný cholesterol přilnul k arteriálním stěnám.

Potraviny, které zvyšují HDL cholesterol

Čtěte dále, abyste se dozvěděli o některých nejlepších možnostech jídla pro zvýšení HDL cholesterolu přirozeně a efektivně.

Červené víno

Studie zjistily, že lidé, kteří konzumují mírné množství alkoholu,žijí se sníženou mírou zánětu, nižšími srdečními chorobami a dokonce mohou žít déle. Červené víno má zejména schopnost zvyšovat HDL (dobré) hladiny cholesterolu a vyčistit LDL (špatné) zbytky cholesterolu z tepen a chránit před infarktem.

Ryba

Losos, makrela, halibut a tuňák jsou nejlepší volbou, nejbohatší v omega-3 a polynenasycených tucích. Dvě porce lososů na jeden měsíc mohou zvýšit váš HDL o 4%.

Zdravé oleje

Olivový a slunečnicový jsou plné mono a / nebo polynenasycených tuků, které jsou rozhodující pro zvýšení hladiny HDL cholesterolu. Zvláště pokud máte vysoký (špatný) cholesterol, ujistěte se, že vaříte s olivovým olejem místo másla nebo rostlinného oleje. Tyto oleje šetrné k HDL také vytvářejí skvělou základnu pro mnoho salátových dresingů a masových marinád.

Ořechy a semena

Většina druhů ořechů a semen je plná mono- a polynenasycených tuků, stejně jako omega-3. Některé z nejproduktivnějších možností jsou vlašské ořechy, mandle, kešu, slunečnice a arašídy. Ořechy a semena mohou být snadno přidány do vašich salátů, obilovin, ovesných vloček a další. Pistácie jsou dalším skvělým zdrojem HDL a dělají skvělé občerstvení!

Lesní plody

Ať už jsou čerstvé nebo zmrazené, plody mohou drasticky zlepšit váš poměr cholesterolu zvýšením hladiny HDL. Jen jeden šálek mražených plodů konzumovaných konzistentně po dobu 8 týdnů může zvýšit váš HDL cholesterol o 5%. Posypeme hrst borůvek na vrchol svého jogurtu nebo hodíte nějaké jahody do vaší kaše a budete na vaší cestě ke zdravějšímu cholesterolu.

Hořká čokoláda

Jezení jen 15 gramů tmavé čokolády denně nebo téměř každý den může pomoci zvýšit HDL cholesterol. Jedna studie ukázala, že osoby, které denně spotřebovaly 100 gramů tmavé čokolády, zvýšily hladinu HDL o 9%. Vzhledem k tomu, že 100 gramů čokolády vás bude stát více než 500 kalorií, může se stát, že 100 gramů nebude pro většinu lidí možné.

Vejce z farmy

Možná jste byli vždy informováni, abyste se drželi od vajec, protože jsou plná cholesterolu. Nicméně záleží na druhu! Dospělí, kteří konzumovali pouze jedno vejce každý den po dobu tří měsíců, zvýšili svůj HDL cholesterol o 48%. Můžete také poděkovat lecitinu, který byl nalezen ve vejcích. Snažte se vyhnout vaření vajíčka s plnotučným mlékem nebo sýrem z plnotučného mléka, protože tyto látky zvýší váš LDL cholesterol, což porazí účel zlepšení vašeho poměru cholesterolu.

Avokádo

Zatímco toto ovoce má nepochybně vysoký obsah kalorií, je také plné dobrých tuků zdravých pro srdce a pomáhá zvýšit vaše hladiny HDL cholesterolu přirozeně.

Doporučení

Výše uvedené potraviny jsou některé z nejlepších přírodních možností pro zvýšení HDL cholesterolu a zlepšení poměru špatného a dobrého cholesterolu. Některé potraviny, kterých byste se měli vyvarovat (tj. Potraviny, které zvyšují hladinu LDL cholesterolu) při pokusu o zvýšení hladiny HDL, zahrnují mastné maso, plnotučné mléčné výrobky, hydrogenované oleje (začněte pečlivě číst etikety, je to všude), zpracované maso, tuky a oleje. ostatní zpracované potraviny (koláče, pečivo).

Můžete také pomoci HDL cholesterolu udržováním celkové zdravé a vyvážené stravy (což znamená spoustu ovoce a zeleniny) a pravidelným cvičením. Kombinace změn úrovně aktivity a stravy vám poskytne nejlepší výsledky v oblasti cholesterolu. Je také důležité udržovat zdravou váhu (což je vhodně spojeno s úrovní aktivity a dieta).

Pokud pijete nebo kouříte pravidelně, snažte se vše snížit, abyste zvýšili HDL přirozeně. Zahrňte některé (nebo všechny!) Tyto potraviny do své každodenní stravy a budete na vaší cestě ke zvýšení vašeho HDL cholesterolu a zlepšíte vaše celkové zdraví.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Back to top button