Babské radyPrevencePřírodní léčba

Přírodní prostředky na podporu laktace: Pískavice, Moringa, lecitin

Každá žena touží přirozeně kojit, jenže někdy se mateřského mléka, zkrátka a jasně tvoří málo. Jak podpořit kojení? Existují přírodní bylinky. Před jejich používáním se však ujistěte, že jsou těmi správnými.

Ne všechny totiž tvorbu mléka podporují, jsou i ty, které naopak laktaci ještě snižují…jaké jsou možnosti?

Čaje, tinktury a jiné doplňky

Bohužel je tu i fakt, že na některé bylinky není dostatek studií k tomu, aby se o nich mohlo tvrdit, že jsou užitečné a prospěšné. Ženy tak střídají nejrůznější preparáty tzv. pokusem a omylem, než natrefí na léčivo, které jim pomáhá. Pokud funguje, je to skvělé. Když však zaznamenáte negativní příznaky, s užíváním přestaňte.

Přes veškerou kolektivní lékařskou moudrost se velká část nevztahuje na čtvrtý trimestr, což je pro většinu matek frustrující. Po porodu jsou totiž neuvěřitelně zranitelné. Nicméně vám přinášíme bylinky, o kterých s jistotou víme, že neublíží.

Pískavice versus Moringa

Zatímco se dříve za uznávanou bylinku považovala Pískavice (řecké seno), dnes je potlačena Moringou. Tato novodobá bylinka si získává mnoho pozornosti. Používá se v laktaci po celém světě a za posledních 5 let si v Severní Americe dobyla své místo i na klinikách.

Moringa je proslulá robustním obsahem živin, svými antioxidačními a protizánětlivými účinky. Ačkoliv je zapotřebí více studií na lidech, jeden důvěryhodný zdroj potvrzuje, že u kojících matek nebyly zjištěny žádné nežádoucí vedlejší účinky. Moringu lze zakoupit ve formě čaje, tobolek nebo prášku. Můžete jí rovněž přidat do svého ranního smoothie.

Lecitinové doplňky

Ať už se jedná o sójový nebo slunečnicový doplněk – obecně lecitinové doplňky, napomáhají toku mléka. Jsou považovány za bezpečné během těhotenství i po porodu.

Stejně jako role lecitinu v potravinářských výrobcích, působí taktéž jako emulgátor, který brání srážení mléka v mléčné žláze. Doporučuje se také při zánětu prsu, tedy mastitidě.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button