Prevence

Potraviny s obsahem železa

Anémie se obvykle vyskytuje při nedostatku železa v krvi. Proto je základním předpokladem její léčby vytvářet zásoby tohoto stopového prvku v těle. Aby byla léčba účinná, je nutno upravit stravu, doplnit ji o potraviny, které tento prvek obsahují.

Železo hraje velice důležitou úlohu v lidském těle. Je to součást hemoglobinu, který přenáší v těle kyslík. Při jeho nedostatku dochází k únavě, vlasy jsou křehké, nehty se lámou, kůže je bledá. Dejte však pozor, abyste to s doplňováním nepřehnali, neboť nadbytek železa je ukládán do tkání s následným toxickým poškozením. Doporučuje se doplňovat železo z potravin. To nevede k jeho nadměrnému ukládání.

Potraviny s obsahem železa

Sušené rostliny používající se jako koření – především je to tymián petržel, bobkový list či bazalka.

Kakao a jeho produkty – v ideálním případě konzumujte čokoládu s jeho vysokým obsahem (čokoládu hořkou).

Živočišná játra – obsahují velké množství živočišného železa, které je optimálně absorbováno do našeho těla. Největší množství najdeme v kachních játrech, poté jsou to játra vepřová.

Mořští živočichové – ryby, krevety, mušle, makrely.

Semínka – především dýňová či sezamová.

Sušené ovoce – především meruňky a švestky. Kromě železa jsou též vynikajícím zdrojem vlákniny.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button