JídloRady a tipy

Připravte si o něco zdravější vánoční večeři

Hledáte inspiraci při přípravě vánoční večeře? Zkuste tento rok připravit tradiční vánoční večeři v odlehčeném kabátě. Méně tuků a cukru a více zdraví, v takovém duchu by měla být každá zdravá vánoční večeře. 

Vánoční večeře

Na tradičním vánočním stole při štědrovečerní večeři by neměl chybět smažený kapr, bramborový salát, cukroví, popřípadě rybí polévka. Jak však tuto sváteční hostinu trochu odlehčit, aby nás po jejím zkonzumování neposlala rovnou do peřin? Zkuste pár úprav, které hostinu odlehčí a ušetří vaše zdraví. Pravdou je, že štědrovečerní nadílka v podobě jídla může zastoupit téměř denní doporučenou dávku energie. Bramborový salát s kaprem, pokud si ho dopřejeme notnou dávku, může obsahovat až 5000 kJ, přidáme-li k tomu kousek vánočky, cukroví a rybí polévku dostaneme se na pěkně vysoký příjem energie za jeden večer.

Upravte sváteční večeři?

Jaké úpravy nám mohou ušetřit zvýšení cholesterolu a konzumaci zbytečného tuku? Pokud se jedná o polévku, zkuste při zahušťování použít místo jíšky jemné vločky či rozmixovanou zeleninu, například brambory. Jinak je rybí polévka poměrně zdravá a bát se ji o Vánocích nemusíte. Větší spoušť v našem žaludku provede kopa bramborového salátu a cukroví. V bramborovém salátu lze celkem snadno nahradit část velmi tučné majonézy jogurtem nebo sojanézou a vynecháním uzenin, salámů, popřípadě vajec. A jak na kapra? Smaženého kapra můžete vyměnit za dušeného, popřípadě pečeného v troubě s citrony a bylinkami. Pokud chcete mít přesto kapra smaženého, vysušte ho po usmažení ubrouskem, abyste se alespoň části oleje zbavili.

Jak je to s cukrovím?

Cukroví již samozřejmě máte napečeno dopředu, ale toto může být klidně dobrá rada na příští rok. Vyzkoušejte vánoční cukroví bezlepkové, které mnohdy chutná jako cukroví klasické. Sladit cukroví už nemusíte klasickým bílým rafinovaným cukrem, ale přírodními rostlinnými  sladidly (rýžový, datlový, agávový, kukuřičný, javorový sirup), medem či třtinovým cukrem. Použít můžete také sušené ovoce, které je přirozeně sladké. Na internetu i na našich stránkách naleznete řadu receptů na zdravé vánoční cukroví, nepodceňujte ho dříve, než ho vyzkoušíte. Místo klasického tuku se do zdravého cukroví přidává kokosový tuk a zdobí se kvalitní více než 70 % čokoládou. Přejeme klidné a zdravé prožití vánočních svátků!

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Back to top button