Nezařazené

Seznamte se se zdravotními výhodami kmínu

Kmín je koření typické pro orientální kuchyni díky své silné aromatické chuti. Častou součástí je ale i místní kuchyně. Kromě specifického aroma má úžasné zdravotní výhody. Koření je výborným zdrojem železa, vitamínu A, C, a E, vápníku, draslíku a vlákninu. Podle poslední studie dokáže kmín zlepšit trávení a pomůže i v případě nespavosti a špatné paměti. Kmín obsahuje četné antioxidanty, které snižují působení volných radikálů v těle. Používá se proti řadě onemocnění díky svým antiseptickým, antimykotickým a protizánětlivým vlastnostem. A jaké jsou hlavní zdravotní výhody kmínu? To se dozvíte dále.

Kmín jako lék

Urychluje metabolismus

Podle studie provedené na univerzitě v Íránu, může kmín zrychlit váš metabolismus a pomoci při hubnutí. Pokud kmín zařadíte do pravidelného jídelníčku, pomůže vám v krátké době spálit velké množství tuků.

Dodává do těla železo

Pokud přijmete lžičku kmínu (tedy asi 4 mg.), doplníte do těla 20% doporučovaného denního příjmu železa. Železo je pro náš organismus velice důležitý. Jeho nedostatek železa může způsobit svalovou slabost a potíže s dýcháním. Nedostatek železa může vést i k dlouhodobému poškození paměti.

Kmín je velice léčivým kořením.
Bojuje s insomnií

Kmín obsahuje látky, které na tělo působí uklidňujícím účinkem. Tělo a mysl je díky kmínu uvolněné a lépe spí. Pokud trpíte nespavostí, zkuste rozmačkat jeden uvařený banán s půlkou lžičky namletého kmínu. Směs jezte před večeří.

Další způsob, jak užívat kmín proti nespavosti, je uvařením čaje. Do jednoho šálku přidejte půl lžičky jemně namletého kmínu. Kmín zalijte vroucí vodou a nechte louhovat 5 minut. Pijte čaj před spaním a nespavost vás brzy opustí.

Léčba diabetu

Kmín je jeden z nejlepších přírodních prostředků v boji proti cukrovce 2. typu. Nedávno provedená studie na Univerzitě v Mysore v Indii začleňovala kmín do každodenního jídelníčku diabetických krys. V důsledku se jim podařilo snížit úroveň cukru v krvi a v moči. Nicméně pokud trpíte diabetem tohoto typu a přemýšlíte o pravidelném užívání kmínu, poraďte se nejdříve se svým ošetřujícím lékařem.

Problémy se zažíváním

Kmín může zlepšit vstřebávání živin v těle. Má pozitivní vliv na trávení, protože obsahují vzácné enzymy, které mohou pomoci při rozkladu potravin. Také čistí trávicí trakt a zabíjí střevní parazity.

Chcete-li se zbavit problému se zažíváním, uvařte jednu polévkovou lžíci rozemletého kmínu ve 400 ml vody. Vařte do doby, dokud se voda nevypaří na 100 ml. Každý den užívejte 20-30 ml roztoku ráno i večer.

Snižuje hladinu cholesterolu

Studie nejenže zjistila, že kmín pomáhá snižovat cukr v krvi, ale potlačuje i zánětlivé projevy slinivky břišní, stejně jako snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Zařaďte do pravidelného jídelníčku mletý kmín, nebo éterický olej.

Kmín je zdravým a chutným kořením, které nejen že ozvláštní vaše jídlo, ale přinese i řadu zdravotních výhod.

Zdroj

 

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button