NezařazenéVitamíny

Jak se stravovat během „svých“ dnů? Zmírněte příznaky menstruace

Možná byste se divila, ale i během menstruace je důležité jíst správné potraviny. Již takhle mnoho žen bolí podbřišek a ještě si dopřát něco mastného a tučného, je pro tělo do jisté míry zátěž normálně, natož při menstruaci. Nemusíte se stravovat úplně dietně, ale když vynecháte rafinované cukry, kofein a alkohol, bude vám lépe.

Vyhýbejte se mléčným výrobkům a sladkostem

Snižte spotřebu mléčných výrobků během menstruace, a když už po nich sáhnete, vybírejte si se štítkem bio. Láká vás sladké? Spoustu žen to tak má, že krátce před menstruací a během ní, neodolá sladkému.

Vyhněte se však zpracovaným verzím sladkého a raději dejte přednost přírodnímu cukru. Ten je však také potřeba omezit na dvě porce denně. Nejméně cukru obsahují třeba zelená jablka, avokádo nebo papája. Užívejte vitamíny, ale všeho s mírou, nejlepší je vitamín B6 a rybí olej.

Kafíčka se těžko odříkává

Bohužel je to tak, ale více, než jedna káva za den, může vyvolat premenstruační syndrom, ale také menstruační bolesti a křeče. Jak jsme se zmínili již na začátku, místo jiných mléčných nápojů, upřednostněte mandlové nebo kokosové mléko. Taktéž není na škodu třeba slabé latte nebo chai čaj z kurkumy s protizánětlivými vlastnostmi.

Nasytí i zdravé tuky

Ano, čtete dobře, zdravé tuky, ne ty, co vám přinesou jen kilogramy navíc. Najdete je v mastných rybách, vlašských ořeších, lněných semínkách, rybím a olivovém oleji, vejcích a tmavé listové zelenině. Všechny tyto potraviny bojují v těle současně proti zánětu.

Naservírujte si ke snídani vlákninu

Kde je ukrytá? V chia semínkách, psylliu nebo ovesných otrubách. Stačí jedna až dvě lžíce k tomu, aby se ve střevě navázaly na přebytečné látky a organismus uvedly do rovnováhy.

Omezte alkohol

Bezprostředně před a během menstruace nepijte alkohol. Pokud ano, tak ne více, než dvě skleničky najednou.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button